poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 490 .



Ganduri de convertire ale unui copil
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cogeanumaria ]

2008-10-28  |     | 



Ațipiți de glasul unei doine visăm la visul cel visat în vis – și e prea mult o veșnicie ca să mai știm de noi… și cei din noi așteaptă doar să ne-amintim, căci nu-i prea lung firul cel lung și subțiatic al vieții – dar e prea mult o veșnicie. Am uitat să tăcem? Știm mult prea bine s-amuțim la glasul celor nevorbite, niciodată pomenite de a oamenilor minte – și muțim, orbind ca surzii fără să mai știm ce-i drept și ce nu e. Ne prelingem pe o rece lingură de sare clătinând din cap că ne-ar fi bine, leșinăm prea des de copleșire și ne-mprospătăm miresmele cu ieftine parfumuri de iubire; legați cu funii, astupați de țărâna sărată – lenevim cu calm în centrul unui univers opac și prefăcut. Mi-e milă de mine pentru lipsa milei dinăuntrul minții și a sângelui meu; mi-e bine între ziduri de neputință și pășesc încrezător că alții nu-s mai buni ori mai isteți. Mă-ntărește sarcina de a trăi cu viață înviată-n mine, din mine - și-ncep să cred că-s Dumnezeu. M-alint în brațele-mi mai calde decât aerul și respir un oxigen al meu.

Poate că totuși nu-i așa, îmi zic ne-ncrezător dar sigur că e bine; pășesc pe ritm rubat al doinei cu bobul de cristal în gene, neclintit din nemurire, ne-nvățat de-a mea pieire – dar nici prea târziu nu e s-o mai găsesc printre “eu” și “tu”. Cât caut mi-amintesc de Tine, răscolind în mintea-mi plină de visări și guri deșarte afundate peste cap în a mea moarte. Mă întreb de un’ Te știu, de unde-ai apărut de-o dată… dar raza Ta cu-a ei căldură mă topește de sub funii și țărână și m-aduce să Te-ascult, să Te mânc și să Te beau, Fântână! Triumfători doi ochi în mine au văzut lumină – și suspină; Tu mă scapă de-a mea vină… Vină! te-am chemat – și ai venit, cuprinsu-m-ai în totul Tău de tot, de Tată și de Tot - îmi e bine să-ncep să știu că-mi ești Dumnezeu. Rotundul univers profund e-nmiresmat de-arome de Iubire, în care încep să mă scald de cald, ca aerul… și respir un oxigen al Tău.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!