poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-06-02 | |
În fața unei piețe agroalimentare, o doamnă își parchează mașina de teren.
Doamna intră în piață și se uită atent în toată hala. Într-un colț, retras, o bătrânică și-a așezat pe o cutie de carton câteva legături de verdeață. Se uită atent la ea;un zâmbet îi răsări în colțul gurii;se îndreaptă rapid către ea: - Bună,actele la control ! - Ce-a făcut, maică ?! se miră bătrâna. - Sunt cu controlu’ în piețe, continuă doamna, am venit să-mi arăți actele. - Ce acte ?! -Actele pe marfă! -Ce marfă?! -Te faci că nu știi?Marfa pe care o vinzi ,la negru pun pariu.Hehe!Știu eu pe ăștia ca tine. -Da maică,n-am decât 5 legături de pătrunjel... - Lasă că știu eu.Ați făcut până acum ce ați vrut,da" gata,nu vă mai merge.N-ai văzut la televizor?Am început lupta cu corupția! -Cu cine? -Cu corupția.Gata!V-ați ars pe bot.!E peste tot la televizor."Corupția îngenunchiată!" - N-am televizor maică, că tre să sap în grădină la pătrunjel și să hrănesc găinile. -Găini? -Găini,maică! -Le-ai vaccinat? -D-apoi nici eu nu m-am vaccinat. -Auzi,nerușinare!Cum vă bateți joc de lege,pariu că nu plătești nici taxe pe ele.Ești coruptă până în măduva oaselor!!!spuse doamna cu aplomb. -Da n-am nici un os rupt... -Ceee?Îți bați joc de mine?Las că vedem noi... -Factură ai pe marfă? -Ce marfă? Pufni disprețuitoare. -Pe marfa de contrabandă. -Da maică,eu nu's contra nimănui. -Nerușinare!Nu ți-e rușine? -Ba da!Da de ce? - Casă de marcat, ai ? - Am una mică și o țâră de grădinuță,pentru pătrunjel. -Babă surdă!CASÃ DE MARCAT!Ai???? - N-am maică,zise baba asudată. - Deci recunoști că ești coruptă ! -Da' maică,poate vrei niște pătrunjel,să bagi în ciorbă,zise baba cu voce pierită. -Dare de mită!Câtă nesimțire!Ar trebui să chem poliția! Lumea se strânse în jurul lor curioasă. -Să știe tot mocofanu că în țara asta nu vor mai fi corupți.Și tu vei merge la închisoare conform legii nr. 78 din codul penal. -Da nu pot maică,întrebă baba cu lacrimi în ochi,că îmi mor găinile de foame și-s bătrână și amărâtă,lasă-mă să plec și-o să mă rog la Dumnezeu să-ți dea sănătate. Din depărtare se aud sirene. -Maică Precistă nu mă lăsa la rău! Din mulțime se aud voci murmurând. -Da las-o în pace,că n-a făcut nimic! -Huoooo!Nenorocito!N-o vezi ce amărâtă e? Impacientată doamna țipă ascuțit. -Plecați!Că vă dau pe mâna poliției!Porcilor! Unul mai tuciuriu,cu șorțul pătat de sânge ieși în față. -Hai cu mine păpușică și o să ai parte de o mardeală cu băiatul de o să uiți complet de tot codul penal.Râse cu subînțeles și o ciupi de fund. -Nesimțitule!Ordinarule!Sunt o doamnă respectabilă.Ce ai cu mine?Bătu încet în retragere către mașină.Baba cu pătrunjelul dispăru rapid în mulțime. -Pleacă până mai poți sau te dau pe mâna poliției pentru sfidarea unui organ al legii! -Până vine poliția te dau eu pe mâna organului,îi plac pipițele parfumate ca tine.Rânji fericit și o prinse mai bine fund. Simți că o ia cu lesin. Sirenele se auziră și mașina poliției parcă lângă piață. -Cine a chemat poliția?Ce se întâmplă?Mulțimea de destrămă brusc. -Doamnă sunteți bine? Palidă doamna de sprijină de perete. -Nenorociții!Mitocanii!Terorizează lumea nevinovată....Se lăsă cu talent moale în brațele lor. În piață toată lumea ocupată. -Cartofi de vânzareeee!Morcovi aveem!
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate