poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-08-14 | |
O comunitate musulmana intr-o metropola occidentala poate fi o prezenta idilica, o pata de culoare. “Ma duc pana la turcul (ok, marocanul, sirianul, persanul) din colt sa cumpar niste varza murata / zacusca / vinete...”, nu?
Ea... sa zicem asa: o blonduta usor durdulie, fara scrupule, satula de homosexualii germani carora, langa o femeie, nu li se scoala decat spuma din sticla de bere; ea incepe sa’l indrageasca pe Ibrahim, tanarul (25? 30 de ani?) care vinde, in piata, legume, fructe, branza de capra si ce´o mai putea vinde un mediteranean care se roaga cu fata spre Mecca. Brunetel, fatos nevoie mare, cu umeri usor (nu exagerat) lati – uneori, vara, isi sufleca tricoul si etaleaza un abdomen ca o scandurica (“Ah! Ce combinatie s-ar putea naste”, zice el – si nici ei nu-i este complet necunoscut acest gand). Mai mult decat cateva grame in plus la branza si o cafeluta cu apa rece nu a indraznit sa´i ofere... ani si ani si ani, sau nu or fi trecut chiar atat de multi dar ei i se pare ca´l stie pe Ibrahim de-o eternitate; Ibrahim a studiat filosofia. Nu i’a folosit la nimic, si e mai bine ca a abandonat´o pentru comert, este un geniu al targuielilor, stie sa vanda (pe la 10, joi, cand e zi de piata, la Ibrahim e coada; stau sa´si faca plinul la cumparaturi toate bunicutele cartierului – alaturi sunt standuri si tarabe fara strop de musteriu...). Vorbeste cu accent dar se prea poate sa fie un defect cultivat - caci prea suna sic, asa! Pana intr´o zi cand Ibrahim nu a mai aparut. Intr´o joi a venit Halil. A venit si a ramas. Jutta i´a cazut si lui cu tronc (nimic anormal sa se intample asa) – doar ca Halil a fost extrem de direct, ceea ce Juttei i´a repugnat cumplit. A intrebat´o daca nu vrea sa faca sex cu el. Ea l´a intrebat de ce ar face´o. Pentru ca, i´a explicat el, musulman fiind, ar fi salvarea ei. In ziua in care veni´vor teroristii islamisti, le´ar putea spune s-o lase in pace pentru ca ea e o musulmanca serioasa. Juttei i s´a facut dor de branza de capra. Poate vor aduce teroristii, cand vin. Jutta nu mai calca prin piata.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate