poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 636 .



impresiile despre anumite opere
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]
nou si impresionant in marile romane

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marcogiani ]

2009-04-01  |     | 



Nu de mult am citit un roman care mi se pare destul de interesant si care are nenumarate idei filozofice.Este vorba despre marele sriitor Giovanni Boccaccio care printre multiplele sale lucrari a editat si binecunoscutul best-seller Decameronul o opera aparte si impresionanta.Romanul este unic prin compunerea lui avand la baza o suta de povesti care mai de care mai hazlii si cu personaje bine alese,aceste povesti fiind redactate in doar 10 zile de care sapte doamne si trei cavaleri.Aceste povestiri au la baza un vechi roman grecesc din ciclul Mesei Rotunde unde un cavaler pe nume Galeotto ajuta la infiriparea iubirii dintre regina Ginevra si scutierul Lancialotto dand nastere astfel la multe intamplari si imprejurari fascinante.Astfel,autorul Giovanni Boccaccio,pentru a putea explica in ce imprejurari au fost istorisite cele o suta de povesti,isi incepe cartea prin descrierea faimoasei epidemii de ciuma din Florenta.El surprinde acest eveniment cu mare grandoare artistica si face cunoscute si cateva personaje cu nume ca:Pampinea care in traducere inseamna vioaia,infloritoarea,Fiammetta care inseamna jucausa,Filomena iubitoare de cantece.Autorul descrie foarte bine oamenii acelor vremuri care nu erau prea credinciosi si pacatuiau destul de mult.Chiar si negustorii inselau deseori pe cine puteau si dupa aceea unii dintre ei imparteau banii saracilor.In aceste povestiri mai e vorba si despre un calugar care cazand greu in pacat isi invinuieste staretul pe buna dreptate iar acesta savarsind aceeasi greseala izbuteste sa scape de pedeapsa.Regele Ciprului e amintit si el intr-una dintre povestioare in calitate de mare curtezan si viteaz.Majoritatea povestilor care compun acest roman au in compunere personaje din insulele Rhodos si Creta deci personaje grecesti si care sunt prezentate in intamplari ciudate unele dintre ele chiar hazlii dar care in final reusesc sa treaca chiar foarte bine testele la care sunt supuse.Giovanni Boccaccio rame astfel un scriitor deosebit al literaturii universale si este unul din putinii autori care reuseste sa descopere si sa zugraveasca cu o forta artistica deosebita si inegalabila clocotul viu al vietii oamenilor di vremea sa ,realizand astfel prin lucrarea sa Decameronul o vasta si ampla comedie umana Divinna Comedie in care regii si sclavii acelor timpuri sunt egali in fata iubirii,vietii si a mortii.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!