poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ Apoi reîncepe forfota obișnuită
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-03-16 | |
gara era
plină cu trenuri care stăteau încordate ca la o linie de start totul era altfel băiatul cu ziare gata gata să își ia zborul înota în bagaje încă de la metrou am văzut oamenii cum apăreau pur și simplu treptat de la glezne în sus eu tăceam în puloverul meu gri trebuia să ajung în acel oraș de urgență avioanele nu mai zburau de mult pur și simplu le desființaseră când au spus asta la radio câteva păsări de pe acoperișul de vis-à-vis au început sa țiuie sub presiune a trebuit să îmi vând parașuta și alte câteva frici nu îmi mai erau de folos fiecare vagon avea oameni specializați în a călători adică puteam să mă rog până ajungeam un mesaj în sticlă tot nu aș fi nimerit dacă nu erau date biletele în așa fel în același compartiment cu /ulm/ mare patron în industria de poduri și mansarde care într-un spot publicitar ce putea fi implantat în retină la cerere pentru numai treizeci și patru de globule roșii la centru de imaculat oameni a folosit-o pe aliona în acel spot aliona apare în dreapta irisului cum te uiți din față zâmbește te îmbrățișează și începe să îți vorbească tarararam tararam despre înălțimile caselor din vis și despre pielea copacilor vorbele sar din ea ca niște artificii și brusc îți arată niște lucruri de calitate ca de exemplu dumnezeu trenul a luat-o din loc ca piatra din praștia unui copil și au început să treacă prin dreapta munți prin stânga munți iiii sunt aceiași mai spunea câte un cârcotaș încercând parcă să își treacă degetul arătător prin geam când a intrat aliona /ulm/ mi-a făcut cu ochiul în aer semnul alfa aliona merita toate celulele vărsate atunci pe jos ca niște bile de sticlă s-a așezat undeva în compartiment și a început să vorbească cu mine despre creveți și paste despre plante și altele când a oprit trenul să se schimbe geamurile stropite de noroi lucru normal dacă îl privești dintr-un glob de sticlă aliona m-a strecurat afară lumea era curioasă din ce erau acele geamuri care nu făceau zgomot când se spărgeau și cui foloseau credeam că îmi terminasem primăvara pe viața asta dar aliona a scos din buzunar o batistă împăturită pe care a despăturit-o încet încet deci eu deja îmi terminasem provizia de primăvară ați înțeles pe obrajii ei apăruseră niște stropi nu de la ploaie nici de la lacrimi erau niște stropi așa ca la platon aliona inventa fără oprire cuvinte plauzibile gen echilibrul dintre acum și niciodată se face cu pasiune și distincție ridică un deget în sus când iubești sau pune sub piele /dimineața/ să îți aerisești sângele cine are răbdare până la capăt merită disfuncțiile sunt momentale nu te încadra într-o zi dacă îl vezi pe dumnezeu spune-i asta chiar lui jaluzelele oricum sunt trase sau nu pentru tine eu mereu visez că trăiesc într-un măr verde și nu îl mușcă nimeni niciodată și mărul rămâne verde pentru totdeauna paralelele au contribuția lor reciprocă scânteiază la proximitatea apropierii și asta le dă putere știi cea mai frumoasă iubire este cea pe care o faci imposibilă și o porți ca pe niște genunchere cotiere etc sau este cea pe care o ștergi de praf de câte ori ești singur moment aliona cât de devreme te-ai trezit ca să te naști așa trenul mai avea de înlocuit geamurile de pe partea cealaltă /ulm/ își calcula câștigurile câinii de companie au început să latre semn bun oamenii se simțeau bine excursioniștii au regulile lor în viață scria în loc de ‘e periculosso sporgersi’ eu adunam frunze care să aibă forma hărții angliei erau pentru mine ca trifoiul cu patru foi etajate ea râdea și îmi zicea mereu uite acolo una uite acolo una dar când ajungeam erau doar niște hărți ale angliei uitate de turiști în iarbă folosite pe post de covoraș zburător din când în când oamenii trenului mai veneau până la noi pe bicicletele pe care ni le doream când eram mici atunci ea mă strângea de mână tare tare și biciliști ne ocoleau niște atleți aruncau sulițe pentru a măsura distanța dintre călătorii împrăștiați în acel loc precum o dragoste în creier aliona proba zile zicea că îi stă mai bine în 24 iunie decât în 9 iunie ne-am așezat la o masă de pământ să ne bem ceaiul al meu verde ochi al ei un roșu aprins când îi rămânea pe buze acum am avut curaj să îi vorbesc despre despre despre oricum i-am spus multe poate și de două ori nu ca să fiu sigur că m-a auzit ci ca să nu tac dacă tăceam redeveneam vulturi fără perspectivă zburau ca niște avioane de hârtie oamenii erau tot mai denși trebuia să plecăm copacii începuseră să huruie conductorul a venit după noi ne-a luat de mânerele oaselor ne-a târât spre tren aliona îmi arăta punctele cardinale cum se întâlneau atunci pe cer conductorul se comporta ca și când se făcea noapte în pădure în fața vagonului nostru însemnat cu roșu ca la tăiere era un foc mare de tabără acolo își lungeau toți umbrele /ulm/ era când într-un loc când în altul momentul meu de sinceritate i l-am spus când toți nu mai știau ce să mai ardă pe aliona o iubesc că nu am fost niciodată etrusc că am două rânduri de linii în palmă că mă cunosc chiar și în oglindă că răgușesc în tăcere când sunt în jurul ei că are o colecție de fluturi pe care îi înghite dimineața toți se pregăteau să urce pământul parcă începuse să fugă de sub picioare nu și trenul mai așteptau ceva cu ochii întorși spre interior eu am luat geanta cu mâner maro am scos o chitară și am compus un cântec așa copacii trăiesc iar în mine pașii azi nu mai grăbesc frunzele sunt un castel între coline fulgii de plop în iarbă se opresc ziua de mâine nu vine decât dacă vreau eu mărește pasul spre mine iubirea mereului meu cu iarna să fii dușmancă pe toamnă să o gonești apropie-te precum o barcă aduce pe lume povești să nu treci prin mine absentă să-mi lași semne mereu catarge și păsări de cretă ecou în sufletul meu oamenii au fost urcați pe rând ca niște mobiliere cred că ăsta era și scopul trenul a pornit apoi culmea de două ori din același loc |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate