poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-03-13 | |
Am revenit dupa 30 de ani. Strehaia. Timpul parca a stat in loc . M-am dus la casa din deal, casa copilariei.
Totul, asa cum stiam. Am intrat in gradina bunicului, am trecut pe langa galdanul cu apa inverzita, la fel de plin ca-ntotdeauna. Toate legumele la locul lor, varza, rosii, ceapa si ciresul "pietros" in mijloc, ca un rege. Si, Dumnezeule, legat de el cu un lantz, un crocodil de 5 metri lungime. Ce m-am speriat. Am dat sa fug si...m-am lovit de Pandele, nepotul meu. Unul dintre zecile de nepoti ai mei. " Nene, mi-a zis, nu te speria, asta e noul nostru sistem de alarma. Cum vine hotzul, hap , il musca Crocky de fund si el urla mai dihai ca Salvarea " . Crocky e dresat sa muste " usor " nu e un criminal. A doua oara nu mai vin rahatii astia sa fure. " L-am intrebat cu ce-l hraneste pe Crocky. " Crocky e mort dupa gaini moarte. Le cumpar la negru. Si i le arunc in gura, in joaca.Sa vezi ce lacom e, le infuleca intr-o secunda. Si face salturi, sa le prinda din aer. Pentru dinti, sa-i mentina sanatosi, i-am cumparat niste oase de bivol, sa le roada. Asa cum Natasha,matus'ta ii da la pudelul ei, oase de cauciuc, sa-si mentina dintii. Crocky a ramas copil, e jucaus si te lasa sa-l mangai. Cand vin in gradina sa lucrez, mi se baga sub palma, sa-l mangai. Asa cum se baga Azorel, cainele meu care a murit calcat de sareta. Mai greu e cand se scufunda Crocky in galdan, sa se racoreasca si hotzul vine sa se spele pe fatza si-l deranjaza. Cativa hoti au murit de infarct. Vina lor,nu? " . Am plecat din gradina, nu inainte sa-l mangai pe Crocky pe cap. A mormait de placere. Ma intreb azi, de ce nu se folosesc crocodili in loc de politisti ?
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate