poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-08-16 | |
(1)
înfloresc pietrele la poarta veșniciei încremenită în clocotul undei. (Cazanele Mici) (2) „Decebalus Rex Dragan fecit” un om prin lume trece spre a deschide nemărginirea altor oameni (Dacia Romana) (3) ancoră albă prinzând rădăcini cruce înălțată pe gând lângă istoria noastră ascunsă în psalmii acvatici cărămidă cu cărămidă urcând (Mănăstirea Mraconia) (4) trupurile ni s-au scurs în pământ sufletele în mănunchi au urcat în munți vocea ne este pârâu ori izvor carnea copaci, oasele stânci, degetele sunt frunze și flori. nimeni nu poate spune că am murit pe lângă noi nu a trecut pe dealuri decât veșnicia. (Mormântul soldatului necunoscut de pe Dealul Moșului) (5) …pentru că a viețuit unde puțini au viețuit, a zidit locaș sfânt, spre a mulțumi Domnului pentru Viață…pentru că a îndrăznit să gândească, corbi negri l-au condamnat să se despartă de viață, fără a ști că opreliște nu poți pune gândului …și pentru că a gândit gândul și dincolo de moarte, pedeapsa a fost să se întineze liniștea psalmilor cu deșucheate cântece în preasfântul altar, spre veselirea celor întorși cu sufletul…fă-Þi cruce cu limba în cerul gurii și roagă-Te pentru noi, păcătoșii, una mie nouă sute optzeci și nouă de ani…până când vremelnicia fu uitată și Duhul coborî iar în liniștea dintru întâi… (Mănăstirea Sfânta Ana – ctitorită de Pamfil Șeicaru)
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate