poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2021-04-15 | |
Ai putea să lași măcar pentru cinci minute fereastra deschisă
aerul curat intră în casă ca o mânuță de iasomii și plină cu mult bine ți-a cotrobăit, nițel, prin piept îți hărțuiește plămânii, te umple cu ”fuoi de stejar” ”fuoi de stejar” e un fel de narcotic foarte tare cred că și foile de stejar ar putea deveni la o adică niște tutun pentru pipă dar haidem să nu exagerăm stejarii sunt scumpi ar trebui să îndesăm foarte multe nesperanțe aproape că ai sta numai în maieu dar ți-e frică de urși de gemete străine de prin păduri cu femei străine și urși nu știu de ce să ne fie tuturora frică de urși nerăsplătite comete, pe deasupra covoarelor, și suntem oameni oamenii suntem doi urși dar suntem și ceva mai leneși suntem lenți de la frică și sub lumini, dragule știi lumea pare un candelabru așezat pe margini de întuneric și cu multe stele pictate, în ea știai că Dumnezeu s-a făcut, de fapt, de câteva miliarde de ani, nevăzut caută, pesemne, alte lumi cu vecinătățuri, surpriza surprizelor stelele sunt, de fapt, majoritatea niște picturi centrimetico-milimetrice de fapt milimetrice de ce nu e Proxima Centauri centrimetică din cauza aceasta, par toate, la fel, pe cer neținându-se seama de mărime sau de măsura teoretică a distanțelor solare și totuși, stelele sunt toate la fel, așa arată, la fel nu știai, ba știai, nu, nu e iluzie optică, când ar fi trebuit să fie de fapt variabile, vezi o stea mare, vezi o stea mult mai mică, cam așa... proxima centauri ar trebui să fie pe cer mult mai mare să semene cu un soare minon, c-un cartof. dar nu. steaua uriașă ar fi luminat, de pildă, mai mult decât cea mijlocie mai ales dacă e mai aproape de Terra decât o stea de pildă mai mică dar noi avem în schimb parte de un cer uniform Nu e poate pictat? de ce nu seamănă Proxima Centauri cu un cartof? nu e prea mare, cum să fie, ei, vezi... optica denaturată înseamnă de fapt un acvariu stelar dar e mult, pesemne, și în iluzia parcelată... cosmosul e o iluzie parcelată, cu stele? dar ce sunt, de fapt, stelele? nu cred că inventez, eu așa zic, soarele și stelele, mă joc, de fapt și de drept, cu iluziile dar, într-o zi, o să am dreptate când mă scufund în comete ei vezi, mistria marelui meșter îmi întunecă, chiar azi, unele zări în pădure, miroase a comete și-a pește mai ieri, cred că știi, Dumnezeu pictase doar trei și ceva de miliarde de galaxii Ți-am pregătit ceva bun câteva clătite cu gem de căpșuni nu ai nimic împotrivă că dulcele postului e dintr-o pungă uriașă cu fructe mari, de la gheață, nu fac reclamă la Edenia pentru simplul fapt că au niște frigidere de producător uriașe și pentru că nu mă cheamă eduard stai liniștit, căpșunele ei al meu e prea bun pentru că e rar prin pungă se mai văd niște frunzișoare cu un pic de pământ încă și mai bun gemul, totuși, pentru că a fost preparat tocmai la timp și cometele seamănă, da, cu niște peștișori care se unduiesc prin cosmos ai zice că sunt pui de pește proaspăt născuți mormoloci nu, cum să îi mănânce broscuțele? și ele au fost niște mormoloci acum universalizez specia sunt câteodată haotice, un fel de Sperie-Ciori, cred o coadă de cometă să fie, de fapt, foarte rece totuși, nu sunt foarte sigură nu, nu e fierbinte codița cometelor, cum să fie fierbinte este numai bună să nu fie confundată, de fapt, cu o stea steaua e mașteră, cometa e mașteră de-asta nu e prea aprinsă, ci se lasă purtată mai departe, e visătoare și dulce, pesemne, cometa! visează! din vin, mai sunt trei sau patru măsuri de fapt, pahare cred că steaua-de-vin e o metaforă absurdă nu o voi folosi niciodată da știam că vinul este, de fapt, foarte bun numai necunoscătorul să aprecieze un vin rose, un bărbat niciodată dar de pildă... trandafirul roșu de pământ nu-i așa că s-a auzit ploaia cum cade? sunt uzi trandafirii? dacă ți-ai imagina, un astfel de trandafir? pesmne să ții, prea mult, un om, în ger, sau în fereastră e cel mai prost lucru pe care l-ar putea face o femeie te apuci de zidit din zăpadă prieteni și păsări te confundă cu un fel de mamă îi lași lângă zidul clădit, și nimeni nu urcă. nu confunzi, pe nimeni, cu un om de zăpadă dar și oamenii și zăpada se topesc ca o bucățică de gheață dacă îi atingi așa că te-am luat de guler și te-am băgat în pădure casa mea e pădurea și laptele gras mai cred că sunt făcută din lapte pe sub deal, trec sentimente amenințări și omul e, de fapt, Culegător multe ciuperci, pe toate le adună și nimeni nu îi scade păcatele îmi fac, mâine, din lapte, un fel de râu și în el să îmi spăl neputințele până la care vârstă sunt de fapt neputincioase femeile sau sufletele femeilor numai femeile frumoase făceau baie în lapte de măgăriță se zice că e bun pentru ten că e baie cu iasomie și lapte când inima îți bate prea tare, îți spun, să continui să rămâi, cu mine, în trenuri se spune că dragostea sperie e ca un iepure, fuge eu spun că dragostea numai se teme și numai se sperie o ia de-a dreptul la fugă, o iau, sunt prea uriașe clătitele acelea da sunt și pentru un marinar cu poveștile la el pesemne te iubesc doar dacă visezi numai la bărcuțe cu pânze împingi la ele pe râuri străine și pe la păduri unde se arată tot felul de râuri cu apa albastră până mă azvârlu afară oricare femeie îndrăgește, de fapt, visătorii, dar nu exagerat; prea mult vin ai turnat în pahar iar mie îmi place de fapt ginul numai ușor îndulcit nu nu pun zahăr în el cum să pun chiar și apa tonică e dulce, de fapt ai fi surprins să afli cât de mult zahăr ar conține chinina de fapt reprezintă tot farmecul; păcălici e un bufon de substanță știi că e mai dulce apa tonică decât căpșunele proaspăt cum să îți spun dar chiar e mai dulce din când în când la calorifer mai apar o mână de șerpi atunci dau naibii restaurantul înstrăinaților și mă relochez într-unul mai apropiat cred că nici măcar tu nu ai înțelege, de fapt... îmi iau o hăinuță subțire foarte subțire și mă regândesc tocmai în patrulaterul cu iarbă de-afară îmi imaginez că ies, noaptea, în stradă și mă basculez tocmai în spațiul cu iarbă lungă genunchii îmi ating ierburile și ierburile îmi ating amândoi genunchii miroase a miei... sunt albi și cuperozele e un fel de cuvânt la plural numai o oaie ar mai lipsi nu vreau să îmbătrânesc .................................. nu-i bai, ne alungă copiii cu păpușile Barbie, încă, în mâini, pentru că suntem prea mari și prea bătrâni pentru ei vise nu mai păstrăm, suntem mari însă, dorințele ne aseamănă, azi, cu niște bujori uriași da, și cu oile ne aseamănă, suntem oi așa zic copiii nu avem bastonul oierului, avem numai pofta de râu, avem pădurile, visăm să ne retragem coatele în sate și să furăm niște rufe străine puse la înălbit de niște femei foarte frumoase nici noi nu am ști ce să facem cu ele, dar pare interesant; văzusem azi niște cutiuțe de lemn prin care zburătăceau bilețele spune-mi, tu crezi în noroc? desfă, o dată, bucățica de ciocolată amară și spune-mi, ce scrie de fapt? nu e o inepție cu bilețele, cum să fie, sunt un fel de papagali mari care ciugulesc ce nu trebuie e multă știință, e runa dar ți-e o secundă frică de papagali pentru că nu știi ce spun nu îți mai dau vin, prea mult ai băut încep să mă amețesc de la un poem prea lung scris întocmai ca un răvaș; peste mine, se scutură vișinii ca niște oameni bătrâni care se privesc osteniți într-o primăvară S-au amestecat cu zăpadă toți oamenii încât nu mai ști în ce anotimp suntem, de fapt da și satele și fântânile cu cumpănă s-au amestecat unele cu altele Lala, Lola, Lana, Lora Luana, Lulu, Luci, Lu Luna, Lua, Lu-Lu-Lu! peste mine, se scutută se prăbușesc, toate, peste spatele meu (dar după ce am mâncat cele două clătite cu gem și după ce am băut tot ginul cu tine.) porumbelul ascuns la tine sub sân pene de pasăre ascunse la tine sub sân trandafirul ascuns la tine sub sân hey la la la... la la... la... trubadurul, de facto și de drept, al pământului. |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate