poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-06-23 | | ziua de ieri a-nceput discret întinzându-se-alene, disperată că iar va trebui să-și piardă timpul așteptând să-i cadă netul într-o miercuri. da, a fost ziua cea mai lungă ascunzând în labirint, ca un șarpe victima, soarele rămas să dea autografe pe minutele rămase pentru ca mai apoi, obținând derogare, să sară-ntr-un picior bătând fericită din palme și strigând fericită printre cârlionți: carpe diem, carpe diem dar asta se-ntâmpla dimineața la micul dejun când cireșele de la urechi erau încă pline de rouă iar ielele nu-ncepuseră curățenia cea mare azvârlindu-și cercurile, inelele și blestemele pentru a face loc minutelor rămase-n stoc ca marfă greu vandabilă. da, știu, o să-ncerci să mă convingi că o tabără de creație o să facă toate zilele la fel iar eu îți spun că nici mâine și nici poimâine n-au fost să fie la fel ca cea de ieri, că numai ea e juruită solstițiului mireasă cu cosițe de spice și voal cât tot albastrul da, ora cinci a venit, omul negru n-a sosit și din păcate degeaba m-am grăbit s-ajung la-ntâlnire plutea deja pe deasupra ceștilor de ceai împărțind demonstranților manifeste și prăjiturele într-o zbatere nostalgică de secunde risipite și a venit seara, cu aromă de pastile luate-n grabă și iaurt scos din frigider să dospească-n voie cina noastră cea de toate zilele ca un episod pilot de telenovelă uitat pe scaunul de plastic al metropolitanului și ești cu ochii pe ceas, nevrotică argăsind pielea orelor rămase cu un step discret, decretând plină de emfază: soarele ăsta-i dependent de baia de mulțime ca un candidat în plină campanie numai că, el nu e dependent, el este generos iar asta nu se-ntâmplă decât odată-n an. abia târziu în noapte, am aflat că ea ziua de ieri se dorea o zi normală, sufocată de un buchet imens de flori de câmp adăstând guralivă printre celelalte zile copile numai că soarta unei regine, este de a trece, rece și maiestuoasă printre toate orele de la curtea bătrânului avar, timpul ignorând ispitirea surdă a anonimatului… și am fost solstițiu…nenuntit, iar rostul meu în lume este de a arăta cât de lungă este suferința unei zile…
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate