poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2011-02-14 | | În ziarul Romania libera, unul dintre numerele din săptămâna 7-11.02.2011, a apărut un articol despre Vasile Paraschiv, muncitor, care a avut marele curaj să înfrunte într-un mod foarte elegant autoritățile românte dinainte de 1989.M-a surprins foarte plăcut articolul semnat de Alina Mungiu, chiar dacă domnul Vasile Paraschiv nu a fost tratat prea elegant. După ce în 1968 a depus carnetul de partid spunînd că partidul comunist nu îl reprezintă chiar dacă este, muncitor, a fost expulzat din țară în acel an. S-a întors în 1978, continuînd elegant să critice partidul și oficialitățile acelor vremuri. De data asta a fost internat în spitalele de psihiatrie și tratat brutal... Nu a încetat cu protestele nici după ce ieșea din ospicii. După revoluție a cerut audiențe la președinții țării, fiind plimbat tot timpul neacceptîndu-i-se aceste audiențe. Într-un târziu i s-a oferit o distincție, pe care arefuzat-o. Înainte de revoluție un agent al securității care încerca să îl discrediteze a întrebat-o pe soția lui ce fel de om era. Când i s-a răspuns că niciodată nu și-a lovit soția și nici nu a jignit-o, agentul securității a întrebat: ``- Dar ce fel de om e ăsta?`` Articolul doamnei Alina Mungiu a apărut la moartea acestui om... Este dureros că nu am auzit despre el. Ar fi mai bine să existe mai mulți oameni ca el în România.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate