poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2002-10-20 | |
Cum inveti sa fii perseverent ? Prin itermediul problemelor ! Cum inveti sa ierti ? Fiind tradat ! Ce fel de perfectionist esti ? De "performanta" , care merege o
"mila" in plus , dar nu crede niciodata ca va ajunge undeva ? Perfectionistul aparentelor , isi face mereu griji cu privire la parerea celorlalti , in loc sa aiba propria personalitate ? Sau perfectionistul care-si cauta perechea perfecta dar care sfarseste intotdeauna singur ? Poate esti un perfectionist moral ! Realiatea este insa alta : in jumatate din timpul afectat implnirii acestei sarcini , performantele tale se vor situa deasupra mediei , iar in cealalta jumatate vor cobori sub medie , contrazicand mitul conform caruia , daca nu lucrezi la capacitate maxima esti un ratat !. Priveste inca o data la oamenii din viata ta . Cum te fac sa te simti ? Ii respecti ? Esti de acord cu standartele si valorile lor ? Alergand sa nu te implici intr-o relatie cu cineva nu judeci si dispretuiesti acea persoana dar hotarasti sa-ti folosesti viata , de altfel unica pe care o ai , pentru teluri mai inalte ? . Trebuie sa recunosti ca unii oameni sunt cu adevarat victime iar altii doar niste ratati . Cea de-a doua categorie seamana cu o baterie de masina cu elementii defecti ; oricat lichid ai turna , nu-i poti face sa-si imbunatateasca performantele , nu-ti pot fi de folos . Daca cineva ti-ar seca contul din banca , ai lua atitudine intr-o clipa nu-i asa ? Nici n-ar mai putea fi vorba de mila . Ei bine , relatiile sanatoase te jefuiesc de ceva mai mult mai valoros decat banii - timpul tau ! Informatia este putere ! O vindem pentru a obtine ce dorim , iar pe parcursul acestui targ oameni care au incvredere in noi , sunt loviti si nu vor maiavea incredere niciodata in nimeni . Este un lucru trist , pentru ca , poate le-am lovit singurul lucru de care avfeau cea mai mare nevoie ; un refugiu in care sa se deschida si sa fie reintregiti . Lumea ne priveste in timp ce ne vindem "marfa" sub pretextul : " Iti spun aceste lucruri ca sa te gandesti mai bine " , si nu ne mai respecta pentru ca in societatile ei "secrete" si in grupurile de intraajutorare se traieste conform principiului : " Ce s-a spus in aceasta camera , nu pleaca mai departe" Daca cineva iti spune ceva confidential despre o persoana , crezi ca vei fi tratat altfel decat un barfitor ? Trezeste-te . Am ajuns sa permitem relatiilor care trebuiau sa scoata la iveala ce este mai bun din noi sa devina generatoare de barfe. Ai auzit despre cei trei prieteni care si-au marturisit unul altuia slabiciunile? Primul a spus ca problema lui este alcoolul , al doilea a spus ca slabiuciunea lui este pofta sexuala . Dupa o lunga tacere ce-l de-al treilea a spus : "Eu nu ma pot abtine sa nu barfesc , si abia astept sa plec de aici si sa vorbesc despre voi ! " Pe creasta Long Peek , din Colorado , zac ramasitele unui copac urias , in varsta de peste 400 de ani . Timpul , furtunile , si avalansele , nu l-au putut dobora . Ce la- doborat ? Un mic gandac , pe care l-ai putea strivii cu usurinta , a intrat pe sub scoarta si i-a devorat inima . Ai grija , vulpiile mici strica viile ! Mici atitudini , carora , daca le faci loc suficienta vreme , iti pot reduce sensibilitatea fata de pacat . Iti aduci aminte de vremea cand existau anumite lucruri care te deranjau ? Acum nici nu le mai acorzi atentie ! Pentru ca ai fost desensibilizat ! . Fiecare alcoolic a inceput prin a-si spune " Pot face fata alcoolului " . Fiecare victima a pornografiei pe internet a inceput cu o privire , a devenit fantezie si in sfarsit a eliberat o prada care ori poate devora , ori nu va intra niciodata de buna voie in "cusca" .
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate