poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-12-22 | |
Dilema
Am găsit o scrisoare îngălbenită și de mult uitată prin niște terfeloage. Stimate Domnule Ministru, Sunt într-o grea dilemă. Doi ori doi fac cinci sau patru ? Mulți specialiști susțin că cinci. Prezintă ca argumente studii aprofundate de arhivă, expertize laborioase, evaluări inatacabile, precum și numeroase documente semnate.Domnia voastră ce părere aveți ? Întrucât timpul trecea și cel care ceruse lămuriri nu primise răspuns iar problema pentru el devenise acută, a recurs la o soluție extremă. A insistat să fie primit în audiență la Consiliul de Miniștri. Au acceptat, amuzați de o cerere atât de năstrușnică. - Permiteți-mi să vă pun trei întrebări, a cerut omul, timid. - S-auzim ! - Trei ori trei cât fac ? – Nouă, au răspuns în cor, râzând de întrebarea stupidă. - A doua întrebare : Trei plus trei cât fac ? – Ha, ha, ha ! Șase ! Se cunoaște din vremea lui Pitagora. Să bem niște apă. Ne înecăm de atâta râs. - A treia și ultima întrebare : Doi plus doi, cât fac ? – Patru, au răspuns doar cu jumătate de glas, câțiva din Consiliul de Miniștri. Au intrat în alertă. Șușotesc, se foiesc, aruncă priviri nesigure unii altora. Ceva e în neregulă, spun ei, individul s-a apropiat de zona interzisă. În liniștea care a urmat, se aude un glas amplu, baritonal, reflectat în ecouri de pereții sălii de consiliu. Vorbea Șeful ! - Ați remarcat că individul face un fals grosolan susținând că la înmulțirea și la adunarea cu doi, rezultatul este același. Puțin mai înainte, chiar el a demonstrat că așa ceva nu este posibil, punându-ne două întrebări ingenioase, la care specialiștii noștri au răspuns cu dezinvoltură. Unde s-a mai auzit ca înmulțind două numere și totodată adunându-le, să obținem același rezultat ? Înmulțirea și adunarea sunt operații aritmetice total diferite ... ș.a.m.d. După ce a vorbit o oră întreagă, Șeful a conchis : - Ați remarcat din demonstrația susținută, nu există vreo îndoială, doi ori doi fac cinci ! Asistența s-a ridicat în picioare și a aplaudat îndelung. Cât despre omul care a îndrăznit să ia atitudine, nu se mai știe prea multe. Unii spun că i s-a intentat proces pentru tentativa de destabilizare a ordinei publice. Alții spun că a fost internat de urgență la Spitalul nr. 9. Cei mai mulți susțin că un astfel de om nici nu a existat! Nicolae Aurelian Diaconescu Avertisment Textul cu mici modificări a fost scris înainte de 1989 și trimis la un „ Concurs literar”. Evident, nu avea nicio valoare literară.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate