poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1762 .



Dilema
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Nicu al Popii ]

2006-12-22  |     | 



Dilema


Am găsit o scrisoare îngălbenită și de mult uitată prin niște terfeloage.

Stimate Domnule Ministru,

Sunt într-o grea dilemă. Doi ori doi fac cinci sau patru ? Mulți specialiști susțin că cinci. Prezintă ca argumente studii aprofundate de arhivă, expertize laborioase, evaluări inatacabile, precum și numeroase documente semnate.Domnia voastră ce părere aveți ?
Întrucât timpul trecea și cel care ceruse lămuriri nu primise răspuns iar problema pentru el devenise acută, a recurs la o soluție extremă. A insistat să fie primit în audiență la Consiliul de Miniștri. Au acceptat, amuzați de o cerere atât de năstrușnică.
- Permiteți-mi să vă pun trei întrebări, a cerut omul, timid.
- S-auzim !
- Trei ori trei cât fac ?
– Nouă, au răspuns în cor, râzând de întrebarea stupidă.
- A doua întrebare : Trei plus trei cât fac ?
– Ha, ha, ha ! Șase ! Se cunoaște din vremea lui Pitagora. Să bem niște apă. Ne înecăm de atâta râs.
- A treia și ultima întrebare : Doi plus doi, cât fac ?
– Patru, au răspuns doar cu jumătate de glas, câțiva din Consiliul de Miniștri. Au intrat în alertă. Șușotesc, se foiesc, aruncă priviri nesigure unii altora. Ceva e în neregulă, spun ei, individul s-a apropiat de zona interzisă. În liniștea care a urmat, se aude un glas amplu, baritonal, reflectat în ecouri de pereții sălii de consiliu. Vorbea Șeful !
- Ați remarcat că individul face un fals grosolan susținând că la înmulțirea și la adunarea cu doi, rezultatul este același. Puțin mai înainte, chiar el a demonstrat că așa ceva nu este posibil, punându-ne două întrebări ingenioase, la care specialiștii noștri au răspuns cu dezinvoltură. Unde s-a mai auzit ca înmulțind două numere și totodată adunându-le, să obținem același rezultat ? Înmulțirea și adunarea sunt operații aritmetice total diferite ... ș.a.m.d.
După ce a vorbit o oră întreagă, Șeful a conchis :
- Ați remarcat din demonstrația susținută, nu există vreo îndoială, doi ori doi fac cinci !
Asistența s-a ridicat în picioare și a aplaudat îndelung.
Cât despre omul care a îndrăznit să ia atitudine, nu se mai știe prea multe. Unii spun că i s-a intentat proces pentru tentativa de destabilizare a ordinei publice. Alții spun că a fost internat de urgență la Spitalul nr. 9. Cei mai mulți susțin că un astfel de om nici nu a existat!

Nicolae Aurelian Diaconescu

Avertisment

Textul cu mici modificări a fost scris înainte de 1989 și trimis la un „ Concurs literar”. Evident, nu avea nicio valoare literară.



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!