poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1559 .



Portretul scârbavnicului mai mult decât cunoscut
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ioan Tinescu ]

2006-02-08  |     | 



Se plimbă lejer printre noi. Săritor,atât cât este nevoie totul din aproape nimic. Insinuant. Parșiv. Prost de bubuie. Când zâmbește , ai zice că rânjește. De fapt, așa și este. Când râde, colțurile gurii se înoadă într-o fundă la ceafă. Zelos până în pânzele albe e gata oricând să demonstreze că ACUM este nevoie de el, că numai datorită prezenței sale – ACUM, în clipa asta – totul este a la carte, pentru că EL este indispensa – bil. Dacă Șeful spune să se vină la program mai devreme cu o oră, el vine cu două și pleacă cu, încă, cel puțin două mai târziu. Nu realizează că pasul de la sublim la abjecție EL îl face primul pentru că dramul de inteligență pe care îl posedă este disipat haotic printre rarele circumvoluțiuni ale creierului domiei sale. Slugarnic, este în stare să ducă o tavă goală o zi întreagă doar pentru că Șeful i-a cerut-o. Lingușitor. Obraznic. U.B.V*-ist prin excelență. Moară nesecată de bâte în baltă și nuci în perete. Dacă ține…ține. Și …ține ! Obsedat de ideea că într-o bună zi ar putea să-și piardă privilegiile, căzând în dizgrație, stă permanent în priză, țeapăn ca o scândură. Chiar dacă nu are ce face, important este să simuleze „făcutul” ,ceea ce dă bine „văzutului”, și culmea o face perfect, pentru că face cât știe. Adică, nimic. Ignorant, dar șmecher, folosește câteva fraze învățate după ureche și extrase din același tapet garnisit cu nuci. Obedient până la aberație. Nu ezită să mintă – dar să și înflorească în beneficiu – firește – personal, adevărul. Adică, tot să mintă; este exact același lucru cu alte cuvinte, scopul fiind același : Cu orice preț să iasă în față. ÎN FAÞÃ, ÎN FAÞÃ – IDEAL PENTRU O VIAÞÃ. În alt context ar fi un slogan de un optimism extraordinar. Aici însă, sună mai mult decât trist. Chiar penibil. Aproape ca o reclamă proastă pentru…supozitoare…Sau, pentru …prezervative făcută într-o mercerie. Alegeți dumneavoastră. ÎN FAÞÃ, ÎN FAÞÃ…
Voi pune punct pentru cercul se închide. Nici n-ar mai fi prea multe de spus. E doar un portret chir dacă este al unui scârbavnic. În viață însă…

Se plimbă lejer printre noi.
Nesimțit.
Punct.

* U.B.V. – unde bate vântul

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!