poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 174 .



Scenariul
proză [ ]
Proiect în zece acte-Actul 2

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [E.L. ]

2023-11-07  |     | 



Scena 1

Ciocănituri firave se aud prin ușă.
-Intră! Directorul de producție este ca de obicei nervos... Își schimbă sentimentele și pe față i se citesc grimase plăcute când intră o femeie superbă, gen Anca Țurcașiu.
-Aaaa! Doamna secretară... Directorul priveste cu ochii broscoiului, ca dintr-o poezie a lui Tigruț Avădăni, (autor fictiv), diva de 178 cm înălțime, sau cât o avea, că era cățărată pe tocurile Lenis, (firmă fictivă dar care poate fi schimbată cu una reală din planul cu sponsori), argintate precum fusta scurtă care îi strângea abdomenul umflat puțin de la niște mititei cumpărați de șeful ei...

Fond sonor

Se aud broștele în surdină

-Zămbărețul meu, a venit scenaristul...
Directorul se uită la secretară precum lupul la lupoaica în călduri.
-Zâmbărețule... Directore!
-Da! Omul își scutură ușor capul în stânga și în dreapta.
-Domnule director, sunteți bine? Îl întreabă diva, zâmbind...
-Nu! Adică da... Domnișoară, doamnă, te rog să îl poftești! Secretara se înroșeste peste fondul de ten:
-Ce să fac!?
-Ce să faci! Invită-l dragă, în biroul nostru, adică al meu. Of!
Secretara pleacă lasciv și închide foarte ușor ușa. Șoldurile sale se leagănă de zici că recita cu trup și suflet din Mihai Eminescu: ,,Ce te legeni"... Absolut întâmplător Codruța este și numele de familie al secretarei care este măritată cu actorul Adrian Codruța, (nume fictiv).

Fond sonor

Un broscoi vocal...

Scena 2 (Finalul din scena 1 de la: ,,-Maria, tu ești?"

Tracorul trage zădufuri cu ,,Euro 5" din motor și aruncă fierbințeală pe țeva de eșapament de deasupra cabinei.
Maria tot blondă cu zulufii alintați de lumini și umbre, tot frumoasă și cu țâțele goale, mai faine acum decât în primul act...(Echipa de la machiaj-makeup, trebuie să fie profesionistă. Sper la un film de calitate!)

-Gică! Ce cauți aici?-Mari' sunt în probe cu noul nostru tractor! Gică zâmbește și face un gest teatral cu o mână spre John Deere...
-Draga mea, are și aer condiționat! Maria observă că Gică este prea ocupat de noua sa afacere și discret își trage marginile decolteului peste săni.

Fond sonor

Gică oprește din telecomandă utilajul și se aud doar greierii...

-Mari da ce cauți aici parcă erai la medicul ginecolog!?
-D-apai da... Dragule chiar la el sunt! Pisicoasă, Maria se apropie de soțul ei, îi cuprinde obrajii nebierbieriți în palme, și îl sărută lung, și dulce... Se aude un plescăit după ce se desprind din sărutul pătimaș. Buzele ei cărnoase rămân întredeschise în timp ce își trage adânc aer în piept. Limba lui rămâne ușor în afara buzelor mozolite. Picături de salivă îi curg pe bărbie, astfel că își dă dosul palmei peste ea.

Fond sonor

Greierii se aud în surdină

-Stai să văd ceva iubito! Gică se uită pe ,,localizarea maps" de pe telefonul ,, Sun Walui", (firmă fictivă dar poate fi și una reală care sponsorizează producția fimului).
-Dragă, nu avem în zona asta nici un doctor... Gică este nedumerit, cu ochii în telefon. Maria arată, precum Venus din Milo, cu un braț indicând:
-Ba da... Acestea este doctorul Miluț Goldenescu! (Bineînțeles un personaj fictiv dar poate fi și... )
Doctorul s-a îmbrăcat complet. Cămașa sa albă cu mânecile lungi este încheiată total în nasturi, chiar, și în ultimul nasture de sub Mărul Lui Adam...

Fond sonor

Greierii se aud din ce în ce mai tare până prim-planul se focalizează pe iubărețul Mariei.Loganul este defocalizat în spatele său.

-Domnule, sunt doctorul Goldescu!
Gică se duce spre doctor gândind:
,,-Am mai auzit de numele ăsta... Oricum îl caftesc!"
-Domnule eu sunt Șmecherul, adică Gică Revoluționaru! Cei doi își dau noroc iar Revoluționaru se uită spre capul căruia își dorește să îi dea câteva lopeți de palme, că erau mari, deși statura sa nu măsura mai mult de 175 cm, cu tot cu încălțări...
-De unde am mai auzit eu numele dumneavoastră, domnule doctor?
-Domnule Gică, probabil ați citit ghicitorile mele pe site-ul ,,poezie.ro".
-Așaa... Păi de mine nu ați auzit? Scriu acolo poezie cu pseudonimul Puiu Alupoaiei.
-Mă tem că nu am auzit... Ați trecut de ,,atelier"?
Maria se îndreaptă surexcitată spre ei...

Fond sonor

,,Take My Breath Away", formația Berlin

Notă:

De acoperit drepurile de autor pentru:
-Anca Țurcașiu
-Mărul Lui Adam
-Formația Berlin-,,Take My Breath Away"
-Site-ul ,,poezie.ro"

Dacă redactorului, dezamăgit de mine, îi place voi continua cu actul 3

Directorul așează pe birou manuscrisul tipărit la o mașină de scris clasică. Se ridică din scaunul directorial cu rotativă și îi spune scenaristului:
-Domnule, am o veste bună pentru dumneavoastră! Scenaristul îl priveste cu albastrul ochilor, umeziți de emoție...
-Vă rog domnule director!
-Bătrâne lup chestia este că redactorul s-a mai calmat dar încă rămâi scăzut în nivelul acordat, după criteriile sale, dar sunt sigur că așteaptă să citească și actul al III-lea!
..............................
Scenaristul, oarecum mulțumit, părăsește încăperea când este interceptat la ieșire de secretară:
-Unde pleci așa!? Îl prinde de un braț și continuă:
-Șeful ăsta mi-a sugerat să te poftesc!
-Codruța, sigur că și eu te poftesc! La un vin rose?
-Ce vrei tu... Dragule!

(Va urma)

Emilian Oniciuc-07.11.2023

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!

Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www-responsive/tmp) in Unknown on line 0