poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 605 .



Crucea din sticlă . X .
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Milde Muruti ]

2013-12-10  |     | 



Margaret apăsă pe o tastă a telecomenzii și aparatul de proiecție începu să zumzăie. Ca și data trecută, mai întâi se auzi născându-se zgomotul valurilor, apoi imaginea prinse contur și Tenny, de mână cu sora lui, tocmai ieșeau din mare și ajungând lângă șezlongul lui Margaret, Fill o auzi pe Lenny că spune, în timp ce-și ștergea părul cu un prosop:


''− Păcat că n-ai venit È™i tu în apă, a fost aÈ™a de minunată È™i caldă, de parcă te mângâia. Tu… tu, nu iubeÈ™ti apa?
− Ba da, chiar foarte mult, dar am fost mai devreme.
− Eu merg să-mi cumpăr o îngheÈ›ată. Mai vrea cineva?
− Te însoÈ›esc eu! Vreau să beau È™i ceva răcoritor, eventual o bere. MergeÈ›i È™i dumneavoastră cu noi?
− Nu, mulÈ›umesc pentru invitaÈ›ie!
− Atunci, sper să nu vă supăraÈ›i că rămâneÈ›i singură câteva momente! Vă aducem È™i dumneavoastră o îngheÈ›ată?
− Da, dacă deranjul nu este prea mare, vă mulÈ›umesc!''


Cei doi dispărură din cadru și doar freamătul molcom al valurilor, mai perturba armonia monotoniei. Margaret simțindu-se privită își schimbă poziția, bând în același timp și din paharul cu gin. Acum își așezase foarte provocator, efectiv ambele picioare pe măsuță, etalându-și astfel rotunjimea excitantă și plină de farmec a genunchilor, forma perfectă a pulpelor, terminate cu finețea gleznelor de gazelă.
− Mai vreau o È›igară, te rog! spuse ea, ridicându-È™i braÈ›ul drept pe spătarul fotoliului, gest ce în prima fază îl sperie pe Fill crezând că vrea să-È™i scoată È™i maioul.
În momentul în care el îi aprindea țigara, în imagine apăru Tenny cu o înghețată în mână, pe care i-o oferi lui Margaret.


''− MulÈ›umesc! EÈ™ti foarte amabil!
− Cred… cum să nu!?
− Impertinentule, nu vrei să termini cu mitocăniile, că-È›i dau cu îngheÈ›ata asta în cap, una-două!
− Lasă, nu te mai deranja, c-am plătit-o cu banii mei…
− Cât a costat?Vreau să È›i-o plătesc!
− Ai bani? De unde, de la tataia?
− Taci că vine operatorul, vorbim după, măgarule!''


Se auziră niște pași pe nisip, apoi după câteva secunde imaginea se răsturnă brusc.


''− Domnule Tenny, scuzaÈ›i-mă că vă întrerup, dar până vine domnul Elvis, eu merg să mai beau o bere. Căldura asta…
− Ok, îți mai aminteÈ™ti câte ai băut?
− Câteva…
− Du-te, dar să fii cu ochii pe aparatură, noi poate mergem în apă.
− Da, domnule. Am să aÈ™ez mai bine totul È™i voi pune È™i ceva pe aparat să nu-l mai bată soarele…''


Urmară câteva secvenÈ›e în care imaginea tremură, se răsturnă iarăși È™i aÈ™a cum îl anunÈ›ase Margaret, totul era cu sus-ul în jos È™i se vedea mai puÈ›in din ea − probabil că operatorul obturase jumătate din obiectiv −, apoi, pe fundal se auziră zgomot de paÈ™i îndepărtându-se.


''− Explică-te, ce dracu ai vrut să spui mai devreme, cu astea, cu asigurările celor două soÈ›ii ale lui Elvis.
− Tataia, nu È›i-a vorbit niciodată despre asigurări?
− Nu È™i nici nu este cazul, eu sunt deja asigurată.
− Ok! Doamne Dumnezeule mare, ce perfect ai aranjat Tu totul! ÃŽn favoarea lui mon papa, bineînÈ›eles. Eu am înÈ›eles deja… viitorul. Dragă Margot mai mult ca sigur, aÈ™a se va întâmpla…
− Ce-ai înÈ›eles mă, nebunule de legat, spune-mi È™i mie, despre ce viitor vorbeÈ™ti tu? Nu mă mai fierbe atât…
− Totul sau nimic! spuse el sec.
− Totul sau nimic… Să te ia un milion de draci…
− Margot, tu, draga mea, nu eÈ™ti atentă?… Tu chiar nu înÈ›elegi că el se căsătoreÈ™te doar cu femeile care au asigurare de viață…
− Da!? Și care este problema?
− Problema este că, mai devreme sau mai târziu, tu vei dispărea din viaÈ›a lui, într-un banal accident, poate fi chiar un accident casnic, nu?
− Nu te cred, tatăl tău mă iubeÈ™te È™i eu îl iubesc…
− Pe dracu’! Voi doi È™i iubirea!? Hai să fim serioÈ™i!
− Crede-mă că È›in la el È™i simt că È™i el È›ine la mine.
− Da, în cazul vostru, fără să greÈ™esc, teoria ''reciproc'', se aplică fără teamă.
− Poftim?
− Tu È›ii la el că mai are ceva bani, iar el È›ine la tine că ai asigurare, asta este teoria ''reciproc''… dar bine, vom vedea… adică eu voi vedea că tu n-ai să mai fii în viață, dacă: unu, nu renunÈ›i la mariaj È™i doi, dacă totuÈ™i te măriÈ›i, nu-È›i reziliezi asigurarea…
− Ok, ciudată gândirea ta despre… dar mă mai gândesc. Spune-mi Tenny…
− Te mai gândeÈ™ti, pe dracu, deja È›i-ai făcut calculele…
− De ce m-ai părăsit atunci?
− La această întrebare nu pot să-È›i răspund, sau, nu cred că vreau să-È›i răspund…
− Și totuÈ™i, noi doi ne-am iubit… chiar ca doi nebuni.
− Poate, cine dracu mai È™tie ce era în capul meu atunci sau, mai ales, în al tău.''


Tenny se ridică și se întoarse spre mare.
După câteva secunde, Fill o auzi pe Margaret că spune:


''− Atunci, am jurat că dacă te voi reîntâlni, am să mă răzbun rău de tot pe tine, acum realizez că nu mai pot… Simt că te-am iertat, aÈ™a că stai liniÈ™tit din acest punct de vedere…''

- va urma -

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!