poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-06-28 | | Înscris în bibliotecă de iscru adrian
Am încercat să o spun și altă dată: față de viața asta
de zi cu zi a unui autor de literatură, opera lui este echivalentă cu o "moarte". Este adică, viața lui povestită, așezată mai ales sub semnul Începutului-și- Sfîrșitului și nu sub al devenirii. Creatorul-simbol din balada "Meșterul Manole" are nevoie de-o moarte concretă (adincă de-un Sfîrșit-Început)pentru a-și putea încheia opera, pentru a putea pune capăt neînghegării ei blestemate. Iar terminarea operei îl pune în situația de a găsi un sfîrșit vieții sale aici. O existență(semn al eului auctorial) zidită în poveste(operă) elibereză de devenire o altă existență (eul biografic). O eliberează spre templul vieții de apoi, Metaforic, în blada "Meșterul Manole" stă ascunsă o întreagă mistică a creației. Cînd poemul tău e gata "mori" înainte să "mori". Trăiești în Sfîrșit după ce ai trăit mai ales în devenire, după ce ai trăit mai mult aparent. (preluată din "Caiet de citire și de caligrafie" (ed.Vinea, 2003)
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate