poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-04-13 | |
Glasurile eroilor mute razbat peste munte
La trecatoare sta leonida tiranul cu trei sute. Un rind de bazalt au facut nu din scut Ci din frunte in frunte si nu credeau In victorie dar nici in moarte. Auzisera poate de oracolul din delfi Si sigur auzisera de elena din troia De ahile de ajax de sula lui hector si de patrocle. Agogele lor spartan a dat in fiecare an O femeie putin mai egala ca cea de azi si cel putin una numita elena. Menelaos cu fratele sau agamemnon polinice din teba cu sora sa antigona oreste si sora sa electra, oare au fost ? oare a existat ulise din ithaca de azi cu calul troian cu calipso si penelopa ? si tot ce-a urmat : alexandru cel mare cu aristotel cu seleucizi si ptolemei ce au ivirtit o mie de ani soarele in jurul nostru eneas cu roma si hanibal la canae si peste alpi cezar cu rubiconul si traian cu columna sa constantin cu elena iarasi mama sa la ierusalim si la hagia sofia tarik la gibraltar ucis la tours de carol ciocanul fecioara din orleans prinsa de fratii burgunzi henric al treilea cu calul sau imortalizat incomensurabil de shakespeare versaille-ul luminilor lui ludovic infringerea lui carol al 12-lea suedezul la stanilesti de catre urmasa nemtoaica a lui petru cel mare chiar el spulberarea marii armade de catre vintul eol in canalul minecii tovarasul stalin si prietenul sau socialist hitler cu patrunderi in creier si in pat chiar au existat ? nu cred ! oricum n-are nici un rost o intrebare sintem in Europa si regele moare, gratie celor trei sute, a la Ionescu !
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate