poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-09-26 | |
Nu de mult am citit cartea "Moștenitorii securității"
a lui Marius Oprea. Acolo, am găsit la un moment dat un pasaj în care Oprea vorbește despre cei care conduc astăzi Asociațiile de locatari. Aceștia, spune istoricul, sunt foștii colaboratori ai securității, sunt aceia care făceau pasiune din monitorizarea vecinilor de scară, sunt aceia care făceau viața locatarilor să semene cu un film de spionaj, toți știau că printre ei se află un informator, un membru al rețelei de securitate. Zilele trecute, deși stau de ceva vreme la bloc, am avut primul contact cu un astfel de personaj. Era un domn trecut de 60 de ani, cu părul dat pe spate, așa cum purtau majoritatea servitorilor din vremea roșie. Un domn care zâmbea elegant și în același timp cu un oarecare semn de scepticism față de mine. Probabil se întreba cu ce mă ocup, sau cine sunt cei care mă însoțesc. Astăzi, când m-am întors de la universitate m-am întâlnit cu același personaj, administratorul de bloc. Am rămas surprins când am văzut câte știe despre mine, despre câți prieteni m-au vizitat. Am rămas fără replică atunci când mi-a spus că atâtea persoane au stat pe balcon și au fumat și atâtea persoane au băut cafea, sau au fost atâția bărbați sau atâtea fete. Cred că îi dau perfectă dreptate istoricului Marius Oprea în ceea ce privește trecutul glorios al Șefilor de Asociații. Aceștia sunt "moștenitorii securității", aceștia sunt cei care oferă Serviciilor secrete informații despre noi, despre cei care credem că avem un intim personal. În fond, intimul nostru, acest dat este confiscat de acești domni care ne zâmbesc respectabil.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate