poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-07-30 | |
aseară a fost furtună
valurile sparte de stânci imaginare retrase sunt în larg era noapte si marea mugea defapt nu mugea dar m-am hotărât sa folosesc o figură de stil ochii ei straluceau o pipăiam pe întuneric cortul se zgâlțâia izbit de vânt mi-a venit sa râd poate se rastoarnă și noi doi ne vom pierde printre falduri în noapte în vant e o furtună de nisip afară se șterg urmele de oameni deodată plaja e ca înainte a început să plouă - nu cred ca o sa reziste cortul ea e fierbinte am stat amandoi la soare astăzi da a fost teribil de cald astazi poate că din cauza asta e vreme de furtună dar are degetele reci imi șoptește ceva la ureche dar nu aud e vântul e cortul zgâlțâit de voci de zmei se ceartă toți ce mi-a șoptit? mi-a zis că mă iubește ? de ce n-a zis mai tare? e rușinoasă, poate! poate că m-a întrebat dacă mi-au mai rămas prezervative de ce să mă întrebe asta? e prima noastă noapte împreună ieri nu știam dacă există ieri există? a existat ... de ce să mă întrebe asta? am șoptit și eu, te iubesc deși nu, nu credeam asta și mai presus de toate eram sigur că nu mă aude am început să cotrobăi, să îmi găsesc prezervativul oare mai am? nu găsesc nimic mă întreabă (tare) ce-ai spus ? zic... când ? nu-mi răspunde cred că e goală cred că s-a debrăcat pe întuneric nu îmi găsesc prezervativele aprind bricheta nu e goală mă uit la ea ca prostu' tac probabil că e rușinoasă găsesc prezervativul îl pun în gură mă dezbrac pe-aici ți-e drumul o dezbrac cortul se zgâlțâie plouă marea mugește cred că afară nu sunt stele dormim îmbrățișați afară e furtună oare cum o cheamă? ... e dimineață cerul e senin albastru clar oare cum o cheamă? ne spălăm pe dinți cu aceeași periuță ne clătim cu apă minerală de ieri stătută plecăm să ne plimbăm trebuie să fie plin de scoici, îmi spune bine, să ne plimbăm ce altceva să fac? e dimineață cerul e senin albastru clar i-am aflat porecla dar nu îmi place adevărat e plin de scoici și sub nisip sunt alge picioarele îmi intră ântr-o clisă caldă marea e moale nu se văd oameni își dă jos tricoul poftim! ce atitudine! vrea să se bronzeze mie mi se pare că bate vântul cam tare îl păstrez zdrobesc o scoică cu sandala mă gândesc că rimează cu mandala era frumoasă scoica aia încuvințez și mă îndepărtez un pic de ea mă prefac că caut alta găsesc o scoică mare, zgrunțuroasă se uită la ea, cred și eu că-i place ține-le la tine, eu nu am unde să le pun are dreptate ne întoarcem am buzunarele pline de scoici sunt mari și zgrunțuroase ea e tot semi-goală eu sunt tot semi-zeu, mă gândesc vântul bate tare nu mai e dimineață pe cer au apărut copii de nori marea e moale pescărușii țipă sânii ei sunt bătuți de vânt ce idee îi spun: sânii tăi sunt bătuți de vânt! râde ce bine... am tăcut aproape tot timpul încep să-i povestesc la ce m-am gândit aseară când mă uitam la ea ca prostu' cu o brichetă aprinsă în mâna stângă la mitul peșterii da de platon râde are un râs zglobiu îmi place defapt mint cu nerușinare vroiam să văd dacă e goală mai zic o dată: sânii tăi bătuți sunt de vânt, semizeițo râde din nou sunt zeiță! ce semne bune! hai să mâncăm ceva. ne încălțăm a început pietrișul am început să transpir nu mai bate vântul aș fi făcut o baie înainte e 14:14 nu-mi place să ma-mbăiez după mâncare mergem să mâncăm oftez ce-i? mă întreabă nimic, îngaim (hm .. nu e momentul să fac pe deprimatul) îi povestesc ceva amuzant și râd prietenos ea tace nici măcar un zâmbet la naiba ... ajungem la terasă comandăm, mi-e sete, îmi iau o apă mică o dau pe gât dintr-o suflare realizez târziu o întreb natural, deși cu sticla goală în mănă... ție nu ți-e sete? de ce nu-ți iei o apă? (ce idiot) își ia o bere îmi iau și eu o bere (berea se înghite greu după apă) fumăm parcă mă simt mai bine îi povestesc victorii mă ascultă încerc să o impresionez mă dau mare mă laud vine ciorba eu de legume, ea de vacă credeam că ești vegetariană ... ah nu ... îmi place carnea ... și duce lingura la buze ... zâmbește semnificativ se arde se încruntă și-a trântit și lingura în farfurie te-ai ars? te doare? dă din cap în semn că nu, dar rămâne încruntată își mușcă buzele eu mă prefac că nu observ și că o cred că nu o doare suflu în ciorbă, de multe ori, ostentativ dar nu exagerez o sorb și zic: mmm ! e bună ! începe și ea să mănânce e resemnată; râd pe sub mustăți (ce rău îmi pare că nu am mustăți) vine felul doi eu salata și ea pește are probleme mari cu oasele de pește eu ronțăi salata cu nesaț îi fac poftă vrea și ea salată îi pun în farfurie se plânge ... offf ... ce mult mi-ai pus hm ... chiar că i-am pus prea mult am exagerat (ce idiot) ronțăie și ea salată e mai bună ca peștele, zic încuvințează și ronțăie de zor nu poate vorbi, e cu gura plină am terminat ea mai are de ronțăit dar se oprește ... uff ... m-am săturat mai are salată în farfurie aș mânca-o (dar mă abțin) beau din bere nu merge bine după salată a început să-mi povestească despre concertele la care-a fost în vara aceasta minunată eu am lucrat sunt în concediu e rockeritză, poate foarte bine, eu nu pot mă prefac interesat, dar nu o ascult mă uit aiurea văd o cioară și mai apare una trei ciori se plimbă trei ciori? de unde atâtea ciori la mare? o întrerup o întreb: cine ar câștiga, dacă s-ar bate ciorile cu pescărușii de-ar fi cerurile negre, de hoarde întregi, întunecate și de cealaltă parte, dinspre mare să vină stoluri mari de țipete de pescăruși să fie-o luptă în cer pe viață și pe moarte da să fie moarte! îmi spune ar învinge ciorile și pescărușii ar cădea sfărâmați pe plajă printre noi suntem turiști, îi dau dreptate continuă: pescărușii ar fugi spre mare și hoardele de ciori ar zbura după ei lacome, așa cum sunt ele, întunecate și obosite vor cădea în mare iar pescărușii vor pluti printre leșuri de pe pământ venite îndoliate completez: și o să vină peștii să muște din cadavre iar pescărușii vor mânca peștii vor prinde puteri și se vor întoarce vor învinge îmi zâmbește. are ochi albaștri mă ridic peste masă și o sărut mergem la cort ne dezbrăcăm și facem plajă e amiază picotim tot nu știu cum o cheamă facem și baie ne stropim ce bine ar fi daca am avea o minge se duce la un cort vecin și cere o minge se întoarce cu ea și ne jucăm în apă ne stropim, mingea e roz ce râs zglobiu are oare cum o cheamă? picotim facem plajă mă duc după apă mă întorc ea face plajă e goală mă dezbrac . am o erecție la naiba mă întorc pe burtă și mă gândesc la formule matematice nu dispare mă jenez dacă o să vrea să intrăm din nou în apă? sânii tăi bătuți sunt de vânt, zeițo! mă prefac că dorm și adorm visez pescăruși țipători și ciori croncănitoare un zmeu aruncă buzduganul în nouă porți de fier mugește marea tălăzuită e roșie ca sângele simt miros de sânge și scoici prea putrezite o văd pe ea cum sapă o groapă în nisip e semigoală și sânii ei bătuți de vânt mă duc lângă ea, mă uit în groapă nu este soare nu știu de unde e lumina în groapă sunt eu, stau cu ochii închiși am nasul plin de nisip ea mă dezgroapă o întreb ceva ea cântă sapă, sapă, sapă, sapă până dai de stele-n apă mă gândesc să o ajut să mă dezgroape dar mă trezesc nu mai am erecție e aproape seară e răcoare mă îmbrac ea e îmbrăcată mă dezbrac din nou și mai fac o baie ea stă pe mal și nu știu ce face pe acolo înot mă simt atât de bine ies din apă au apărut iar norii unchi de nori mătuși de nori sunt mari și vântul bate tare iarăși furtună dârdâi îmi întinde un prosop dar îl refuz mă stâpânesc și nu mai dârdâi mă scutur ca un viking și mârăi bărbătește privesc marea ca un lup de mare sunt un pirat! închid un ochi privesc aspru în zare zic: mii de tunete și fulgere ! e amuzată, îmi zâmbește iar îmi întinde prosopul zâmbesc, îl iau, mă șterg pe cap mă bag în cort o trag și pe ea înăuntru o sărut iar am erecție o sărut ne sărutăm e caldă atât de caldă am o erecție uriașă îmi respinge ușor capul mă mângâie pe păr are ochi albaștri o sărut iar mă respinge iar mă mângâie ce mama dracu ??? iar o sărut iar mă respinge vrea să se joace? miorlăi ca un motan și o împing încet pe spate sunt deasupra ei și o privesc în ochi hipnotic sunt albaștri mă întreabă: cum mă cheamă? oare cum o cheamă? îi spun porecla ... nu mai sunt hipnotic ma privește cred că e hipnotică tac ce să zic? iar mă întreabă mă împinge delicat și iese afară mă îmbrac sunt consternat nu mai am erecție oare a plecat? oare cum o cheamă? ies afară din cort mă așteaptă nu zice nimic nu pare supărată mergem spre o terasă povestim aiurea mă opresc brusc și o întreb da' chiar! cum te cheamă? se oprește se întoarce mă ia de mână, vii? mergem pe terasă ea mă așteaptă eu mă duc după bere stau la coadă mă uit la oameni trag cu urechea nu las bacșiș - nu am atâția bani iau berile și mă întorc nu e unde e ? s-a mutat ? s-a întâlnit cu cineva ? să strig? oare ce să strig? oare cum o cheamă? mă uit în dreapta și în stânga am berile în mână beau din una mă așez iar mă ridic mă uit ... mă plimb puțin a dispărut o aștept termin o bere ce să fac? nu pot să o aștept se încălzește berea ei beau și berea ei e a mea acum mai îmi iau una vin niște prieteni ciocnim berile mă întreabă ce fac zic: bine! bem bere prietenii îmi dau să beau jinars dintr-o sticlă de plastic e tare mai beau mai beau o bere cu berea ei e a patra și cu prima mea bere a cincea sau a șasea iar beau din plastic vine o piesă preferată cântăm eu cânt mai tare decât toți am vocea prea puternică de la o masă vecină se aud râsete mai multe fete îmi trag cu ochiul deodată sunt 7 fete sau am băut eu șapte beri sau invers mă așez la masă și povestesc ceva de zeii antici sunt beat dar am limbajul elevat vin și prietenii mei toți la masă ei sunt cu toții mai timizi răcnesc și urlu sunt viking ! ba nu ! războinic dac ! a opta bere explic unei fete că 8 e infinitul sau infernul dar întors hipnotizez în masă am ochii albaștri dar mă bâlbâi limbajul râmâne elevat dar pleoapele devin cam grele o melodie prietenii mei încep să cânte mie mi-e lene las capul greu pe masă văd nisipul fac semne în nisip cu o sanda scuip acopăr scuipatul cu nisipul înjur în gând sticla de plastic afară vocile vin din altă lume încerc să îmi ridic capul dar se învârte pământul mă întreabă cineva ceva nu știu cine nu știu ce și răspund tare se învârte pământul ! iar mă întreabă cineva ceva și răspund tare ! nu știu ! Nu vreu ! Nu am ! Nu dau ! mă lasă în pace oare câți bani am cheltuit? cred că adorm sunt zgâlțâit mă trezesc nu am dormit mult plouă bate vântul mă ridic în picioare mă clatin fetele au plecat nu mai e nimeni la masă prietenul care m-a zgâlțâit mă întreabă: poți? da ... da ... mă duc spre cort plouă bate vântul nu e furtună doar plouă la mare plouă mă descalț și merg prin apă e bine ajung la cort și mă trântesc sunt picuri rari se aud pe cort nu plouă tare ce noapte a fost noaptea trecută. adorm visez urât mă trezește hai! mi s-a părut ? sau am visat scot capul în afara cortului ea stă în picioare se uită spre mare e crepuscul ce frumoasă e hai! m-am încălțat încă mă clatin ce porcărie de ce am băut ? (ce idiot) ea tace mă clatin și se observă mă ia de mână am palmele moi și transpirate mă strâmb mă dezbrac în mers ce faci? ... ea mă întreabă trebuie să fac o baie nu este timp ... îmi spune ...haide ... unde mergem ? e crepuscul e liniște puțini pescăruși țipă ceilalți dorm e încă noapte ? nu, e dimineață. e crepuscul mergi tu pe mal, eu înot prin apă ... îmi ține hainele e cu sandalele mele în mână în mâna stângă înot mă scufund dau din mâini și din picioare respir respir respir ies din apă mă îmbrac din mers mergem o iau de mâna mâna mea e udă a ei e caldă acum s-a uscat o strâng de mână și mă strânge îi arăt cu cealaltă mână uite Luceafărul e Venus mergem unde mergem? la un pescar, îmi răspunde. Îl cunosc am încredere s-a mai luminat dar tot crepuscul strănut am ajuns la barcă pescarul are părul alb și creț el e feciorul? o întreabă zic: Bună dimineața ! el zice: Hai! Urcați! ne urcăm în barcă împinge barca e puternic sare în barcă ne stropește e crepuscul pescărușii se iau după noi vin copiii la pește zice și zâmbește îl întreb stingher cu o voce involuntar mai groasă să iau și eu o vâslă? moșul zâmbește și zice pașnic -Nu e nevoie ... atât altceva nu zice ea se uită la pescăruși pescărușii țipă o întreb ceva în șoaptă ... de ce șoptesc? cred că mi-e rău la urma urmei ... am băut aseară ... 0pt beri? mă țin bine de barcă îmi vine să vomit vomit la naiba peste barcă moșul nu zice nimic ea nu zice nimic pescărușii țipă mă aplec scufund mâna în apă mă spăl pe față abia se mai vede malul nu mai e crepuscul e lumină dar o lumină roșiatică soarele nu mai văd malul o întreb -tu mai vezi malul? nu răspunde ce tăcere ... vâslele cad ritmic în apă unde mergem? dacă ne pierdem? soarele răsare apa e roșie cum adică roșie ? soarele e roșu cerul e roșu apa e roșie îmi vine în minte o poezie scrisă de mine mai demult ... "tu știi cum e să simți în gură gust de sânge și casa sentimentelor bune să își golească oaspeții pe drumuri înghesuiți să stea afară cu inima oprită" am uitat-o pe mare nu sunt drumuri simt în gură gust de sânge îmi bag discret un deget în gură îl scot cu sânge îmi bag mâna în apă să mă curăț o scot plină de sânge încep să tremur simt în nări miros de sânge pescărușii țipă ea tace moșul vâslește venele lui se umflă are ochii negri soarele a răsărit e sus, pe cer e roșu ar fi trebuit să strălucească marea e roșie îmi bag din nou mâna în apă e caldă o iau de mână ea e caldă tac ar fi trebuit să îmi fie frică cred o țin de mână mă privește îmi scutur mâna cea stângă cea scufundată în mare și mă șterg de haine o miros e sânge moșul sare în sânge zice: mă duc să pescuiesc, copii! tac nu știu ce să zic mă uit la ea e liniștită tace mă uit lângă barcă câțiva bulbuci în rest, nimic barca se oprește e împinsă de valuri totul e roșu nu mai disting cerul de apă pământul a amuțit de mult nu vrei să știi cum mă cheamă? mă întreabă... mă ridic în picioare, în barcă sunt talazuri mă așez unde stătea moșul vâslele se mișcă singure, împinse de valuri le ridic în barcă sângele picură pe lemn se încheagă nu zic nimic o privesc ba da... răspund ... o să vezi, îmi zice ... tăcem și ne privim suntem amândoi atât de roșii miroase tare a sânge îmi vine iarăși să vomit mă stăpânesc îmi trece marea se potolește se face calmă plutim încet eu văd o insulă e roz e doar un punct? nu e o insulă e albă plutim spre ea suntem în derivă? barca se proptește între două stânci nici nu am pus mâna pe vâsle insula e albă nu e roz văd marmură găsim statui și un templu mare ne plimbăm e foarte cald este dogoare ne ținem de mâna hainele mi le-am dat jos le simțeam pătate s-a dezbrăcat și ea ne ținem de mână și intrăm în templu e mai răcoare aici lumina, roșiatică sunt două statui de marmură albă lângă altar sub altar, o masă tot albă, tot de piatră statuile sunt goale și noi suntem tot goi ne întindem semănăm sau suntem noi, chiar noi ne îmbrățișăm și adormim afară, lumea moare și noi dormim dormim dormim dor |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate