poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-10-21 | |
„ Viețuind în comun , trebuie să ții seama si
de celelalte vieti " Montaigne Fiecare din noi se află în postura de a alege , fie că este vorba de ceva personal sau comunitar . Ne sunt oferite mai multe obțiuni , în rest – alegerea ne aparține . Prin acțiunile și deciziile noastre ne trasăm viitorul , modelîndu-l după bunul nostru plac , luminos și sclipitor sau tunebros și obscur ... Fiecare din noi poartă în sine o concepție proprie despre viață . Cert e că avem o viață , avem o casă , o familie , dar incert e faptul că avem o societate bolnavă... De ce ? ... Probabil , cît timp nu vom conștientiza că trebuie să intreprindem măsuri spre a amiliora situația , nu vom găsi răspunsul . Cît timp va domina indiferența și prostia perfidă în mințile oamenilor , probabil că vom trăi într-o societate bolnavă. Tinerii libertini considerîndu-se drept autotștiutori , neglijează numeroasele informații despre dauna țigării , nenumăratele lecții de biologie și educația sănătății. Toate li se par banale , că de , deja sunt mari și le știu pe toate . Să lăsăm teatrul autoamăgitor . Să nu mai jucăm rolul tînărului modern , care poate avea lumea la picioare , pornind de la principiul absurd „ scopul scuză mijloacele ” , și să revenim la ceia ce suntem : tineri ce doresc cu brațele sale să cuprindă o lume – ntreagă . O lume curată , o lume fără tutun ... Suntem amărîți și posaci . Nu ne mai putem respira viața din plin , căci avem plămînii impregnați cu tutun , iar cugetul ne este acoperit cu o perdea densă de fum de țigară . Un studiu recent făcut de un profesor de la Universitatea „Erasm de Rottherdam ” din Olanda a demonstrat că în Moldova trăiesc cei mai nefericiți oameni din lume . Suntem departe , foarte departe de țările europene Malta , Danemarca și Elveția , unde oamenii sunt fericiți în adevăratul sens al cuvîntului. Ne –am întrebat noi oare : De ce ? Suntem mereu într-o goană după avere , adînciți în labirinturi infernale de țigări și droguri , plecînd capul smerit la orice slăbiciune . Cît va mai dura această „ moarte ” ? E timpul să te trezești , omule ! Priviți în jur , avem un cer senin deasupra capului , un pămînt sfînt stropit cu sîngele lui Ștefan sub picioare , avem o inimă ce bate –n ritmul trilurilor păsărilor . Aici nu este loc de țigară ! Învinge – ți slăbiciunea , omule ! În numele Omenirii pe pămînt , deșteaptă – te ! NU FUMA ! Fă – o azi . Mîine poate fi prea tîrziu ...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate