poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1921 .



Cugetări despre vis
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2017-07-17  |     | 



În momentul când primești un mesaj prin vis din altă dimensiune, ai o stare care îți comunică valabilitatea mesajului: simți neliniște sau stare feerică, bucurie. Aceste stări fiind marcate de un accent deosebit al trăirii interioare. Da, acestea sunt categorii de vise cu mesaj și mai sunt cele freudiene, emanații ale activităților zilnice, frustrări acumulate în subconștient, erotice etc. Dar există o deosebire clară între vise cu mesaj și cele rezultate din stocarea informațiilor și trăirilor zilnice în subconștient. De ce spun asta? Prin vis avem deschis canalul comunicării atemporale cu rațiunile Universului și în câteva imagini poți să vezi, simbolistic sau hermeneutic, o înșiruire de evenimente pe lungi perioade, chiar zeci de ani. Cum am văzut în vis acum 29-30 de ani tot ce am experimentat, cu detaliul imaginilor și personajelor. Un lucru foarte important în vis e imaginea în simbol, cu alte cuvinte orice urcare sau zbor visat duce spre o realizare, împlinire a unui obiectiv, gând, dorințe. E vorba de arta interpretării viselor prin simboluri, hermeneutica fiind absolut necesară. Majoritatea textelor vechi, descrieri ale experiențelor șamanilor și vracilor din perioadele formării primelor civilizații abundă în aceste simboluri primite în vis sau forme ale extazului indus în mod ritual. Când e vorba de vreo boală sau necaz, încercare grea, de cele mai multe ori primim reprezentare prin simbolistica apelor. Ape curgătoare, bălți murdare au un înțeles care se referă la sănătatea precară, suferință. Să nu mai pomenesc de extracțiile dentare sau căderea dinților, strâns legate de decesul cuiva. Bine că nu mai am așa mulți dinți buni, mai bine să-mi trăiască prietenii, cei dragi! De câte ori am fost înștiințat prin vis cu astfel de pierderi dentare, am aflat imediat de plecarea cuiva din lume. Bun, la nivelul de spiritualitate superior, se manifestă și sub alte forme aceste evenimente potențiale. Prin vis e ceva accesibil pentru mai mulți, fără să necesite forme complicate de inițiere. De fapt, visul e o dovadă clară a legăturii cu dimensiunile rațiunilor evoluate, cu modul de existență dincolo de trupul fizic. Experimentăm deplasarea prin gândire, forma subtilă a rațiunii decupate de zgura experimentelor, partea empirică. În acest plan al rațiuni, dincolo de potența fizică sau manifestarea prin simțurile cunoscute, înțelegem limitele cunoașterii științifice. Brusc, revoluția științifică capătă platfus la capitolul vizionar și toți savanții care încearcă să dea explicații despre particula lui Dumnezeu rămân la nivelul de repetenți. Și aici e o ruptură clară între știință și adevăr, noi trăim așa într-un spațiu confecționat pentru cobai. În psihologia de azi nu există nicio referire la comunicare cu alte dimensiuni, nu se vorbește despre energii negative și câmpuri încărcate cu astfel de forme energetice. Dacă povestești la psiholog anumite trăiri care transcend limita lui informațională, deja te privește ciudat, cu bănuiala că bați câmpii sau câmpurile energetice. Să nu credeți că sunt adeptul celor de la MISA sau al lui guru Bivolaru, ăia sunt cu oile lor și interpretările spirituale sunt pur fanteziste. Inclusiv deviațile comportamentale prin ashramurile sexuale. Totuși spiritualitatea e mult peste aceste forme de retard vizionar și tot felul de escrocherii pe comportamente colective de gâscă. Credința nu e o formă de cretinism și nici nu are legătură cu ce viață trăiește cutare preot sau popă, pastor sau prezbiter. Pe mulți îi văd poticniți în exemplele negative ale prelaților, însă mântuirea mea, viața spirituală și conexiunea mea cu spiritul nu ține cont de afacerile, bețiile sau curviile episcopilor sau popilor. Clerul, spunea și Dante în Divina Comedie, poate popula infernul, dar asta nu-mi ia dreptul să trăiesc după adevăr. Și adevărul e în adâncul nostru, trebuie nițel șlefuit. Adevărul te face liber, adică în afara viciilor. Nu mai ești dependent de sursa degradării: tutun, alcool, droguri, desfrâu sau curvie, lăcomie, invidie, comoditate sau lene spirituală (că de aici pleacă toate manifestările trândăviei), bârfă etc. „Luați jugul Meu asupra voastră și învățați de la Mine, căci Eu sunt blând și smerit cu inima; și veți găsi odihnă pentru sufletele voastre” spunea Iisus ucenicilor. Trebuia să mă fac preot, mi-am ratat cariera. Sunt doar omul cuvântului și culorilor.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!