poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-05-15 | |
Cărțile se sting, încet, una câte una. La fel ca și stelele.
Cultura românească- și aici mă refer la cultura scrisă, e pe moarte dacă n-a și murit cumva.Cauzele ? Multiple.Voi încerca să mă refer numai la câteva.Să le luăm pe rând, în mai multe episoade.Astăzi despre: a.Aculturalitatea agresivă a mediului educațional La ora actuală mediul educațional e varză. Cultura "băiețașilor de după bloc", cultura "hip-hop-ului" a distrus orice fel de semn de adevărată cultură existent încă. A fi "cool", a fi îmbrăcat "de fițe" nu presupune nici pe departe trecerea la cel puțin 50 de m pe lângă o carte.Și nici nu e nevoie. Ideile sunt simple. Această subcultură, cultura de rumegat- pentru rumegătoare a MTV-ului ,K-Lumea și a altor posturi este mult mai ieftină-atât pentru stat sau organizație cât și pentru individ- ea nu presupune exercițiu individual, nu presupune efort intelectual- nu implică școlarizare, cărți, etc. Nu implică nimic altceva decât "cumplitul meșteșug de tâmpenie". Prin grija dlui.Șora și a urmașilor acestuia care au "liberalizat" școala,singurul lucru pe care trebuie să-l respecte profesorii este să fie "la modă" .Acceptarea profesorului de către elev- făcut în toate culturile mari pe baza unui amestec complex, în care intervine în bună măsură și disciplina și un anumit respect- amestecat cu teamă- pentru poziția, privilegiată din punct de vedere intelectual, a dascălului- la noi se face doar pe baza faptului că "ești de gașcă". Gașca văzută dinspre băiețașii de cartier omoară orice urmă de cultură existentă. A fi în gașcă nu presupune să fii cult, nici măcar bine informat. Caracteristicile identitare ale găștii corespund fără mari deosebiri celei ale haitei- deci se produce o decădere la nivelul regnului animal. Un om "de gașcă" nu trebuie să cunoască neapărat un limbaj articulat. El trebuie să manifeste o bună camaraderie cu ceilalți "gășcari" și o agresivitate față de găștile rivale. Iată în 2 cuvinte și istoria rap-ului și hip-hop-raper-ul nu face nici un fel de efort să-și depășească condiția de mizerabil animal. În acest sens, măcar eroul de manea face bani- el stârnește invidia dușmanilor câștigând.Raperul este manelistul văzut în oglindă- însă exact la fel de mizerabil.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate