poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3875 .



suita 1
proză [ ]
prima parte, va urma

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [abulafia ]

2002-11-21  |     | 



"Cristian ? reveille-toi", auzi ca prin ceata. La dracu, iar am adormit, gandi mecanic si isi propuse, la fel cum mai facuse pana acum de cateva zeci de ori, sa nu mai adoarma la serviciu. Dar parca putea sa reziste tentatiei de a isi intinde degetele pe mouse, de a muta scaunul la o distanta convenabila pentru a isi indoi cotul la 90 de grade, de a-si dezactiva screen-saver-ul si de a activa fereastra cu mult cod C. Si apoi de a sta intins asa, dormind bustean. In plus, era interesant. Avea la serviciu vise erotice. Naiba stie de ce, doar nu lucra cu vreo ispita de-a verii, cum vazuse el la televizor ca se numesc acum femeile beton. Era in birou doar tizul lui – omul cu un h in plus, Christian zis Totof. Iar firma parca era Politehnica Bucuresti, tot atatea femei cat vedeai acolo vedeam si aici. Numai ghinioane am avut in viata, ce sa mai.
Casca puternic de ii trosnira maxilarele. Christian se uita la el si rase… apoi casca si el. Am reusit si de data asta, se gandi eroul nostru si se mobiliza cu greu sa se ridice si sa isi mai puna niste cafea. Ce ti-e si cu viata asta, cand esti mic vrei sa te faci mare si vrei sa lucrezi, te plictisesti altfel, iar acum as dormi tot timpul. Iar fac filozofie ieftina si un inceput de iritare i se agita prin fata ochilor. Dar nu mai am forta sa ma enervez, se gandi cu lehamite si deschise internetul cu pagina de ziare.
*****
Dadu sa isi caute cheile si injura copios. Isi aduse aminte cand le-a pus pe masa dupa ce veni de la pranz, cu ideea clara de a si le pune in buzunar, dupa ce si-ar fi pus haina in cui. Dar la cat de necesara era o siesta dupa tot efortul facut, singura idee era sa caute mai repede ecranul cu programul inceput de acum o luna de zile. Cum dracu ma tin astia aici nu pot sa inteleg, isi spuse in barba, dar batu repede in usa de lemn din spate. Totof se uita ciudat la el, dar nu spuse nimic.
Miruna era acasa. Iar venise inaintea lui, dar de la facultate. O blonda cu ochi verzi, par ondulat si picioare de vis. La inceput se excita numai cand i se pomenea numele, acum doar in rarele momente cand nu era obosit. Si relatia asta, era plictisit, ii era evident, dar ii era frica sa ramana singur. Cui nu i-ar fi frica dupa aproape 3 ani de stat impreuna ? nu intelegea cum de mai ramanea ea cu el…. Dar il iubea, era clar. Ce noroc pe el, ametea numai gandindu-se.
"Hai sa iti fac ceva de mancare…" si il pupa senzual, dupa care se uita in ochii lui topita. Hmm, are un rid la coada ochiului si precis este de la fumat… El se lasase de fumat din cauza somnului…. Il impiedica sa doarma continuu, logic, dar parca nici nu simtise cand trecuse de la starea de fumator la cea de nefumator, fusese ca ceva normal, lin. Isi amintea cu greu ca se mirase la acel moment, dar era asa de demult iar acum era asa de tarziu. Iar mai apoi acele clipe de reverie in care cadea, ii scotea bluza si ii admira sanii perfecti, cum isi punea bratul drept sub cap si obrazul in palma, cu capul pe perna si parul ravasit.
"Da, hai sa mananc ceva, mi-era o foame la serviciu. Azi iar i-am pacalit pe aia de la mine, isi zambi satisfacut in barba, am tras un pui de somn de vreo 2 ore." Dar oare cand m-am intors de la serviciu?, se intreba deodata, cuprins de panica. Nu imi amintesc daca am luat metroul sau am venit cu autobuzul, dar cred ca a fost metroul ca de obicei. Atunci cand urmezi un acelasi si acelasi ritm, uiti ce se intampla cu tine in realitate. Pare paradoxal, dar nu de putine ori asa patim, nu ne amintim absolut nimic despre ce s-a intamplat venind pe acelasi drum acasa.
"Sunt dragutzi aia ca te lasa sa dormi. Doar muncesti asa de mult" si se uita rapid la ea sa vada daca nu o poate surprinde cu o grimasa ironica in coltul gurii. Dar nu era nimic, era perfect serioasa si se uita cu ochii ei cei verzi si migdalati drept la el, urmarindu-i proprii lui ochi. Se trezi gandindu-se ca ar fi vrut sa fie ceva ironic acolo, o umbra de rautate in zisele ei, dar putea sa caute la nesfarsit, nu era nimic decat iubire. Si se infiora deodata, cat de mult ma iubeste si eu sunt obosit, m-as duce sa ma culc si mai lua cateva inghitituri dupa care o anunta ca se duce sa se intinda putin. "Nu mai vrei putina inghetata, am facut-o special" si abia atunci simti dezamagirea din glasul ei, dar care suna virata spre tristete si nu spre rautate. "Hei, vino sa te pup putin, Miruna, mi-ai lipsit astazi mult, sa stii ca te iubesc, totusi" si ea se repezi bucuroasa in bratele lui, strangandu-l tare si aproape facandu-l sa isi piarda rasuflarea. Iar sprancenele i se incretira si un sentiment de dezgust fata de sine il cuprinse, cat de ipocrit am ajuns si isi aminti atunci cand Iulia a plans, toata noaptea intreaga si el ra incapabil sa scoata o vorba, repeta mecanic ca va fi bine si ca nu poate sa mai continue asa, dar de ce nu ii spusese inainte, inainte sa vina ? Si acea relatie care se dusese dracului tot din vina lui, asa cum s-au dus toate din vina lui, din vina plictisului total si cuprinzator care il cuprinde, pe care il simte si nu poate sa il impiedice, ce cretin este si nu poate sa spuna, rabufneste atunci cand celalalt face mai mult pentru el.
Ajunsese in pat, se trezi cand Miruna il invelea si intinse mana dupa ea. "Nu imi e somn acum, ma duc sa spal vasele si o sa mai citesc ceva, imi mai fac si o tzigara cu tutunul trimis de Radu", auzi si apoi era copil, recita poezii in fata lui Mos Craciun.

va urma

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!