poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1531 .



cârciuma \"La MORUNUL\"
proză [ ]
REVOLUTIONARII

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [boy ]

2007-05-30  |     | 



CARCIUMA “LA MORUNUL”


Urbea X este un important nod de cale ferată. Trenurile care vin din punctul cardinal Nord opresc în Gara Sud, cele care vin din punctul cardinal Sud opresc în Gara Nord, cele care vin din punctul cardinal Vest opresc în Gara Est, iar cele care vin din punctul cardinal Est în Gara Vest...Din această cauză se și spune: „o întorci ca în urbea X”...În centrul urbei X se află vestita cârciumă “LA MORUNUL”, unde se poate mânca specialități de pește, între care vestiții sturioni și se pot bea cele mai alese vinuri...Cârciuma este frecventată cel mai mult de vajnicii revoluționari ai anului revoluționar 1989...În ultima vreme între revoluționari și-a făcut loc discordia...S-au împărțit în două tabere: unii sunt de partea coanei Matilda Costa, o înfocată revoluționară, iar ceilalți de partea talentatului politician Ionel Ioneluțu, fără de care Revoluția nu ar fi putut învinge în urbea X...Când se întâlnesc cele două tabere la un pahar de băutură la cârciuma “LA MORUNUL”, localul cu pricina devine un vacarm de nedescris!... Strigăte, urlete, pumni bătuți în masă...
Popescu(țipă și dă din mâini): Bă, copii ai durerii, liniște că vorbesc eu!...Nu degeaba au murit copii aceia neprihăniți de la revoluție!...Fiecare dintre noi are dreptul la o părere personală, la un cuvânt!...( revoluționarii tac mâlc).
Ionescu: Ei, Popescule, uite că s-a făcut liniște!... Zii ce ai de zis!
Popescu (vrea să pară convingător): Măi copii ai durerii, eu sunt de partea lui coana Matilda!...Ea a fost prima care a intrat în sediul P.C.R... Ea a organizat primul Comitet provizoriu al F.S.N.!...E o femeie deșteaptă, profesoară de matematică și o adevărată anticomunistă care și-a ars carnetul roșu de partid!
Georgescu(intervine brutal): Coana Matilda anticomunistă?...De unde și până unde?...Toată lumea știe că această cocoană a fost secretara de partid de la Școala generală...
Popescu (vrea să pară convingător): Doamna profesoară Matilda Costa nu a făcut rău la nimeni și nu a colaborat cu securitatea!...Nu merită să fie lustrată!...Aduceți-vă aminte de eroismul ei, de faptul că și-a rupt piciorul în timp ce confecționa sticle incendiare împotriva tancurilor teroriștilor, care nu au mai venit în oraș...
Georgescu(intervine brutal): De unde și până unde coana Matilda eroină a revoluției?...Adevăratul revoluționar și anticomunist este domnul Ionel Ioneluțu!... Chiar dacă a fost secretarul de partid al Comitetului Municipal al P.C.R., dânsul a căzut în disgrația lui Ceaușescu și a fost retrogradat la nivelul de director al Bibliotecii municipale!...De acolo a venit el în primele ore ale revoluției și ne-a organizat F.S.N.-ul din Județ…Și aduceți-vă aminte ce modest a fost: s-a trecut ultimul pe lista Frontului…
Popescu (vrea să pară convingător): Ia mai termină bă cu linsul în turul lui Ioneluțu de la Academia „Ștefan Gheorghiu”!...Ioneluțu a ajuns o marfă expirată!...Acum a venit momentul lui Mihăiță Caracosta, ginerele doamnei Matilda Costa!... Domnul Mihăiță este un diplomat de excepție, un proamerican convins și are democrația în sânge!
Ionescu(bate din palme): Bravo Popescule, m-ai convins!...Și eu sunt proamerican!... Jos cu kaghebistul de Ioneluțu!... Trăiască America capitalistă și Mihăiță Caracosta, președintele organizației noastre revoluționare!...Vrem în NATO, vrem în UE!
Georgescu(intervine brutal): Vreți o mue…
Nefericita exprimare a revoluționarului Georgescu trezește mânia revoluținarului Ionescu, o namilă de om cu ceafa groasă și propietarul unui lanț de chioșcuri.
Ionescu(furios): Ce-ai zis mă?...Tocmai tu vorbești, care iei numele Domnului în deșert?...Homosexualule!...(Ionescu îi dă palme și pumni lui Georgescu)
Revoluționarii se strâng în jurul lui Georgescu, îl lovesc cu picioarele și-l umplu de sînge. Revoluționarul Georgescu cade în nesimțire. În cârciuma “LA MORUNUL” năvălește revoluționarul Mitică Zeflemea de la Liga Profesionistă de Fotbal...
Mitică (strigă cât îl țin puterile): Fraților, e miting spontan la Gara Est!...A sosit cu Intersity domnul Mihăiță Caracosta!...Toată galeria lui “F.C.Marfarul” e acolo!... E mare entuziasm!...Lumea vrea să meargă la sediul Organizației Revoluționarilor Autentici și să-l linșeze pe domnul Ionel Ioneluțu!
La auzul acestor vorbe, revoluționarul Ionescu se transformă într-o fiară hămesită. Vrea să bea din sângele lui Ioneluțu!
Ionescu(furios, în delir): Să mergem și noi!...De când aștept clipa aceasta!...Să-l dăm jos pe Ioneluțu cuțu-cuțu!...
Revoluționarii părăsesc cârciuma, lăsându-l într-o baltă de sânge pe nefericitul de Georgescu... La Gara Est lume multă ca la circ...Ambasadorul Mihăiță Caracosta, după ce a salutat mulțimea și a împărțit bezele în dreapta și stânga s-a urcat într-o limuzină marca Maybach, îndreptîndu-se către vila familiei din Valea Largă, cartierul rezidențial al orașului!...Cum se întâmplă deseori în asemenea ocazii, nemulțumirea populară se concentrează asupra unui singur om...Nu sunt medicamente compensate?... de vină este Ioneluțu!...Nu sunt locuri ce muncă?... De vină este Ioneluțu!...E sărăcie?... De vină este Ioneluțu!...Nu se retrocedează proprietățile?... De vină este tot Ioneluțu!... Așa că mulțimea furioasă se îndreaptă spre sediul Organizației Revoluționarilor Autentici cu gândul de a-l linșa pe Ionel Ioneluțu...Acolo un batalion de jandarmi, înarmați cu căști și pistoale automate păzesc clădirea unde s-a refugiat controversatul revoluționar care și-a modificat convingerile comuniste în idealuri anticomuniste!... Din mulțime, cel mai furios se desprinde revoluționarul Ionescu... Acesta intră în conflict cu unul din jandarmi....Strigă: “Jos Miliția!” „Trăiască Alianța Democrată!” “Porcilor!”. Adus la exasperare, jandarmul scoate pistolul și trage un foc de avertisment. Glonțul sfărâmă clavicula cetățeanului Ionescu…Oamenii îngroziți fug pe unde apucă… A doua zi la Casa Sindicatelor din localitate, ambasadorul Caracosta, devenit peste noapte președintele Organizației Revoluționarilor Autentici, se întâlnește cu cetățenii din urbea X...și ține un discurs plin de miez...
-Vă anunț cu această ocazie că domnul Ionel Ioneluțu s-a retras în sfîrșit din viața politică!... A făcut un gest onorabil care liniștește lucrurile... Regret violențele care au dus la acest deznodământ!...Viitoarele alegeri trebuie să ne găsească și pregătiți și uniți...Dacă ne veți vota, veți avea și medicamente și locuri de muncă și salarii decente și pensii onorabile...Trăiască urbea X și cetățenii ei onorabili!...Și ca să nu se mai râdă pe seama urbei noastre, vom lăsa o singură gară, Gara Centrală, pe care o vom construi-o suspendată pe piloni ca la Chicago!...
Sprijinindu-se în baston a luat cuvântul și coana Matilda, eroina revoluționară și soacra lui Mihăiță Caracosta...
-Cetățeni cinstiți ai urbei noastre...Vă fac o mărtusire...Domnul ambasador s-a retras de la ambasada din Nairobi la insistențele mele și ale fiicei mele...L-am dorit ca și voi în locul compromisului Ionel Ioneluț, care în mod sigur a pus să se tragă în noi după 22...Mihăiță al nostru are diplomația în sînge, iubește urbea noastră și îi iubește pe români deoarece este machedon pur sânge ca și mine!... Aveți încredere în el!...(aplauze prelungite, se strigă „Trăiască coana Matilda!”)
Retragerea din politică a versatului politician Ionel Ioneluțu s-a hotărât noaptea la cârciuma “LA MORUNUL”, unde la o masă îmbelșugată cu morun la grătar și vin de Murfatlar, toate plătite de ex-ambasadorul Mihăiță Caracosta, adversarii politici au ajuns la o înțelegere…Ionel Ioneluțu își va mânca liniștit pensia și nu va mai fi anchetat pentru mineriada minerilor din Berbești îndreptată împotriva sediilor partidelor istorice din urbea X...iar Mihăiță Caracosta îi va locul în politică...
La alegerile anticipate, provocate de un referendum cetățenesc, Mihăiță Caracosta s-a ales Primarul urbei X... În rîndul cetățenilor mare entuziasm!... Toți se așteptau să le fie mai bine!... Dar stupoare, viața le-a devenit aproape imposibilă...A crescut prețul gazului și au apărut primele cazuri de gripă aviară... În urbea X s-a declarat carantina...Toți cetățenii au fost sechestrați în case...Între timp Primarul Caracosta apărea la televizor și îndemna la calm și răbdare...Într-un miez de noapte jandarmii și cei de la Autoritatea Sanitară Veterinară, costumați în costume albe de protecție din plastic au venit să eutanasieze păsările din curțile oamenilor...Faptul a stârnit o nemulțumire generală care a degenerat în revoltă...În special cotcodăcitul disperat al cocoșilor i-a scos din sărite pe oameni...S-a spus că de fapt nu există gripă aviară, că pandemia este o minciună pusă la cale de primarul Caracosta, bănuit a fi agent CIA, cu scopul de a facilita importurile de carne de pasăre din America... Protestatarii s-au adunat cu mic cu mare la vila familiei Caracosta și au aruncat cu sticle incendiare ca la revoluție...Vila a luat foc și jandarmii abia i-au putut salva de mânia revoltaților pe coana Matilda , pe fiica ei Elvira și pe primar...
-Jos machedonii!...Jos spionul!...Vrem referendum!... Revoluționarii la pușcărie!...Să dea înapoi averile furate!...Jos cu drepturile revoluționarilor!...Huooo!...
Din acea noapte de pomină a devenit periculos și rușinos să te mai numești revoluționar de la 89... În urma revoltei din urbea X familia Caracosta s-a expatriat în America...Și cu toate acestea nimic nu s-a schimbat în bine în traiul cetățenilor din urbea X...Ba mai mult chiar, mai mulți bolnavi cronici au murit la coadă la medicamente compensate, iar prețul gazului a crescut și mai mult după manevrele NATO din Marea Neagră... Cârciuma “LA MORUNUL” a dat faliment din lipsă de clienți revoluționari...Transportul feroviar a rămas la fel... În urbea X, care este un important nod de cale ferată, trenurile care vin din punctul cardinal Nord opresc în Gara Sud, cele care vin din punctul cardinal Sud opresc în Gara Nord, cele care vin din punctul cardinal Vest opresc în Gara Est, iar cele care vin din punctul cardinal Est în Gara Vest...Din această cauză se și spune: „o întorci ca în urbea X”...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!