poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-09-22 | |
Dacă te grăbești,
Te nenorocești. Nici un fenomen, lucru sau program nu are o structură simplă. Existența, în general, comportă două legi fundamentale: ordinea și disciplina. Prima condiție a economiei de piață: prestigiul. Prima condiție a prestigiului: calitatea. „Pînă nu te mănîncă chelea, nu te scarpini” Simțurile se manifestă, într-adevăr, înaintea rațiunii, dar rațiunea trebuie să le domine și să le țină sub control. În nici o colectivitate umană, nimeni nu poate face ce vrea, ci trebuie să se adapteze la ambientalul acelei colectivități. Aberația secolului XX: pendularea între animalitate și rațiunea pură; adevărul este undeva la mijloc. O lucrare care nu este de calitate nu este o lucrare terminată. Viața de zi cu zi este confruntarea zadarnică cu drama cunoașterii. Istoria omenirii: o îndelungă poveste despre cretinismele umane. A fi prsot e ceva, a fi bou e cu totul altceva. Un prost este educabil. Un bou este imposibil de abordat. Un proiect prezintă interes numai dacă este materializabil. Primitivismul uman e mult mai periculos decît oricare altă formă de primitivism. Cea mai mare obligație a omului este de a-i modela pe ceilalți - munca cu omul.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate