poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1413 .



Uimitoarea invenție a Omului Fericit
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Nicu al Popii ]

2006-05-03  |     | 



Uimitoarea Invenție a Omului Fericit
12.02.2004.

Religia a dorit Omul Fericit, filozofii au vrut un Om desprins de realitățile lumii, invulnerabil, un SupraOm.
Comunismul a impus Omul Nou !
Acești eroi ai lumii, mereu actuali!, Marx fericitul inconștient, Lenin supraomul și Stalin omul nou!
Azi există Omul Special! Acesta este și Fericit și Supraom și Nou! Esența Omului Special este ... originalitatea cu orice preț! Inventează domnul X ceainicul fără coadă și garda pretoriană din Clan începe politica de promovare: Ceainicul fără coadă este o invenție revoluționară, scrie presa! Îndrăznește un umil „funcționar” să spună că obiectul cu pricina nu poate fi întrebuințat și imediat primește ștampila că este împotriva Noului, că este retrograd, sau nu mai știu cum! Când obiectul este pus în vânzare și apar primele proteste ale celor ce se ard , garda pretoriană este din nou în ofensivă. Vom aduce îmbunătățiri! Îi facem toartă, una argintată, iar dacă nu reușim ...ceea ce nu credem, o pictăm . Vom folosi pe cel mai bun specialist recunoscut pe mapamond. Și tot așa. Obiectul deși inutil, se vinde în toată lumea, taxa pe prostie a funcționat permanent!
Și în muzică apar invențiile Omului Special. Compozitori fără talent alătură sunete la întâmplare și ce iese din asta are o singură calitate. Piesa nu poate fi ascultată! În schimb, este originală, se promovează în săptămâna Muzicii Noi se scriu cronici după cronici ș.a.m.d
Chiar și dirijorii sunt atinși de morga Omului Special. Marele Profesor fixa cu dreapta o înălțime a sunetului care doar cu teraminul putea fi atinsă iar cu stânga strângea degetele crispându-se până la durere! ..Stimabilii din orchestră încep să râdă. Dirijorul cere liniște. Fiți sinceri, se adresează el instumentiștilor, ați mai auzit astfel de sunete ?! Nuuu! I se răspunde în cor. Vedeți, eu le-am inventat... și monologul continuă mai bine de o oră....
Mai ales în literatură întâlnim Omul Special. Original cu orice preț, încearcă tot felul de experimente, demolează , scuipă, atacă, disprețuiește iar când nu mai găsește altceva, trăiască sexul!
Până și în competițiile sportive a apărut Omul Special. Ce credeți că i-a trecut prin cap antrenorului? În bazinul unde se pregăteau înotătorii, pentru a le depăși limitele, băga în apă un crocodil la 3 secunde după ce aceștia porneau cursa...
Omul Special se manifestă pregnant și în arta fotografică. Unul a avut ideea să strângă o mie de inși, bărbați, femei, tineri și copii și i-a pus să se despoaie pe un stadion. Apoi a făcut o poză panoramică a trupurilor goale... Asta e marea artă, zice EL, viermuiala!
Are Omul Special bariere, repere morale, aspirații, un ideal?! Are, pentru sex, droguri, crimă, ! Pentru El zeul atotputernic este Banul și legea in exces. A inventat proceduri pentru râsul la comandă, mersul la toaletă și scărpinatul în cap.
Omul Special ne impune regulile sale și le promovează ostentativ în Mass media...
Poate fi comparat cu o tulumbă deformată. La un capăt se îndeasă borhot iar la cealaltă iese o materie mai mult sau mai puțin prelucrată. În jurul tulumbei, o formă crește și devine scabroasă, Omul Special. Tocmai El, Omul Tulumbă, Fericit, Special, stabilește ierarhiile, nu cele naturale sau dobândite, ci doar acelea clocite împreună cu alte minți sucite ! El ne spune cine e demon, cine e înger!
Afirmațiile par dezolante la prima vedere. Există totuși oaze care conservă valorile morale ! Acolo Omul are rădăcini puternice- tradiția, este receptiv la nou și gândește viitorul ținând seama de experiența trecutului.
De regulă ceea ce nu este verificat reprezintă un potențial pericol. Expectativa acționează ca o grilă de control și precauție.
Omul Special contaminează ca un virus, distruge orice experiență validată și manipulează anormalul ca normal. Comunitatea totuși îl acceptă! și îl ironizează că vorba ceea și rahatul frumos ambalat se poate vinde.



Nicolae Aurelian Diaconescu





.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!

Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www-responsive/tmp) in Unknown on line 0