poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 205 .



Cântecul stelelor sau cum a fost împărțită noaptea
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ler ]

2023-09-23  |     | 



Èt Paòn notă conștiincios ora, cadranul și poziția Stelei Èl Bùd. Linia anticipată a deplasării orbitei acesteia se coloră în roșu aprins, o culoare atât de vioaie, încât Èt Paòn simți că i se colorează și lui plasma în sinapse. Umărul cu care sprijinea stelonul, aparatul de identificare a mișcării sinapsoidale a stelelor, începu să pulseze ca un abajur încins stropit cu apă, ceea ce îl obligă să schimbe poziția. Instantaneu observă, fără să privească spre acel unghi, ceva ca o clipire de geană în mișcarea Stelei Èl Bùd, o scânteiere care nu avu impact asupra stelonului. Èt Paòn trimise înregistrarea în sinapsa protectoare, pentru a nu stârni curiozitatea nostalgică a celorlalți membri ai Consiliului celor Doisprezece Astronomi, dar plasă informația, amorțită, și în sinapsa analitică. Voia să afle dacă o mai percepuse cineva. Semnalele primite îi întăriră convingerea că fusese singurul astronom care observase fenomenul, nimeni nu se grăbea cu analiza. De fapt, lucrurile stăteau tocmai invers, toți ceilalți unsprezece astronomi percepuseră fenomenul și procedaseră la fel ca Èt Paòn. Dorința lor de a nu da frâu liber impulsului aproape gravitațional de analiză deriva din Principiul Protecției, cel pe care savantul Lùt Nàvàs îl îmbrăcase în baroca definiție "Analiza originii unui fenomen complică semnele de evoluție punctuală dacă verbul folosit este preanostalgic așezat în diateză". În sinapsa protectoare începu cântecul stelelor. Cerul se umplu de intonații chemătoare, aproape îngerești, iar luminile sinapselor se împărțiră, pe rând, în fire meandrice cu nenumărate pulsiuni romantice. Informația dispăru pe neașteptate din ambele sinapse. Cântecul stelelor era străbătător de istorie, energia lui venea din Primordie, ambra cosmică. De atunci noaptea a rămas împărțită între impuls și rațiune, între sentiment și datorie, între muzical și geometric, între unghi și sinapsă, între amintirea trecutului și vânarea viitorului, între...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!