poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3422 .



Octavian
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [MyMosys ]

2016-07-26  |     | 



- De ce să nu scrii despre mine! Îs cel mai tare subiect în viață la ora asta din România!
- Neluța, ad’-o bere rece că nu mai pot de năduf! O plătesc eu, scri’-mă colo șa pe hârțoagele tale!
- Auzi, da’ despre ce scrii mata de obicei? Culegi folclor? Scrii romane? Sau ești cu poeziile? La mine găsești de tăte! Știu să vorbesc și ca-n carte și ca pe tarla! Vezi, mata, eu am fost mecanic de locomotivă și-am cutreierat țara asta în lung și-n lat … acum sunt la penzie da’ să nu crezi că aș sta vreodată locului.
- Hai, salut, Fănele, șezi lângă mine! Te-ai săturat și tu de muncă cum s-a săturat Udrea de Cocoș!
Așaaaa… mie-mi zice Octavian! „Mi-a lăsat tata un cal/Pământul cu el să-l ar/Eu pe toate le-am vândut/Banii-n crâșmă i-am băut/Și acuma stau și plâng/Nu mai am nimic să vând!” Ba, pe naiba, ăsta nu-i folclor! Io le zic, de la mine!
- Neluța, când îți vine bărbatu’? Poate dă și el o bere rece! Bun băiat bărbatu’ lui Neluța și-i merge afacerea… brici!
- Îl știi pe văru’ Săndel? Da’ pe Pomohaci? O să scrii despre mine? Am fost acolo când a fost accidentu’ feroviar ăla mare din șapteșsase sau șapte. Mulți morți. Cum n-ai auzit de el? Pe lângă Praid! Erai născută în anii ăia? Am avut trei neveste! Nu m-ai văzut la emisiunea „Iartă-mă?”, când mi-am cerut iertare de la un preot? Cum adică nu prea ești cu televizoru’? Fără televizor ești rupt de viață Nu te uiți nici la „Favorit”? Nici la „Etno”? Dacă aude Salam… e călare pe mata!
- Ce bei, Fănele? Votcă? Îi prea cald pentru așa ceva! O bere rece … altceva!
- De unde ziceai că vii? Am fost cătană la Târgu Mureș. Mi-am vândut cămașa pe o sticlă de palincă. Ai văzut-o pe muierea cu harbujii de la intrarea în sat? Le trage la măsea mai ceva ca Fănel! „Aseară am fost în sat/La nevastă cu bărbat/Și-am venit cu capu’ spart/Bine-a făcut că ți-a dat/C-ai știut c-avea bărbat/Vai săracele neveste/Cum ne bagă pe ferestre/Și ne scot pe unde pot/Pe sub streșina de pod”. Tot eu l-am făcut și pe acesta. Ce crezi? Am și cântece și poezii făcute de mine! Am dat interviuri, am fost pe la televiziuni.
- De ce rânjești, Fănele? Ai făcut tu de-astea la vremea ta?
- Așa că… de ce să nu scrii despre mine?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!