poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3082 .



Mozaic în proză scurtisimă și umor ritmat
proză [ ]
Imagistică peisagistică

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [filipisime ]

2010-05-24  |     | 



Protest împotriva asasinilor paradisului verde

Contur sentimental
.El, omul, sădește pomul și tot omul taie cu toporul farmecul și decorul.
.Taie cu nemernicie, cu mare sălbăticie: pitoresc, măreție, poezie.
.Pomul, aerul purifică, omul cu otrăvi îl strică și fără milă îl despică.
.Omu-i marele pervers, în verdele univers, n-are lacrimi, nici suspin, nici în propriul său destin, este propriu-i asasin.

Þinte în scurtisime

.Omul moare strivit de viață și pleacă din viață cu picioarele înainte. Pomul moare în picioare, dar omul îl taie imediat, nu-i respectă nici măcar amintirile, demnitatea și măreția sa.
Așadar, omul își distruge propriul ocrotitor și-n viață și după moartea pomului.
.În vremuri de mare restriște, omul cere și primește ocrotire pădurii, iar după aceea o taie sau îi dă foc, culegând profituri uriașe și încălcând orice relație sentimentală între om și natura care l-a ocrotit.
.Dacă fiarele pădurii dau emoțiile și frica, paradisul verde al pădurii oferă omului:
-simfoniile păsăretului, ale gâzelor, batracienilor și altor viețuitoare din fauna verde, decor pitoresc diafan , simfonii muzicale în surdine, luminile licuricilor, vibrații liniștitoare, joc de culori și nuanțe, poezie, inpirații în artele condeiului și altele.
.Necuvântătoarele înțeleg sau gustă fascinația paradisului verde, ele sunt artistele naturii, și oamenii fac ce pot ca să beneficieze de artele lor.
.Farmecul peisajelor naturii este cea mai frumoasă podoabă, deseori greu de proiectat în arta cuvintelor.
În contrast cu pomul care nu lasă decât frunzele, omul lasă după moarte un cadavru urât mirositor, moarte care n-are nici o măreție.
Prin imensa-i rețea rădăcinoasă, pomul consolidează solul și-l ocrotește împotriva eroziunii și alunecării terenului în fața cărora el, omul, este deseori neputincios.
.Paradisul verde este înainte de toate un plămân foarte bine oxigenat al naturii umane, pe care omul, propriul lui adversar îl agresează.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!