poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1459 .



carmen
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mihaly ]

2005-06-17  |     | 



Carmen
De vreun an de zile nu mai venea în fiecare zi la cârciuma ei, o sa¢-t¸i spun îndata¢ de ce. ßi sa¢pta¢mâna trecuta¢, când a fa¢cut polit¸ia o razie, o înlocuiau fetele. Venind de departe, eu ajunsesem bineînt¸eles prea târziu, dupa¢ ce scandalul se stinsese. In dupa¢-amiaza aceea, cica¢ doi ins¸i, care o luasera¢ cu ba¢uta de dimineat¸a¢, s-au invitat reciproc sa¢ pla¢tesca¢, s¸i fiindca¢ nici unul nu se îndura sa¢ scoata¢ banii ba¢taia s-a încins - as¸a povestesc sumar oamenii din cârciuma¢. Fa¢ra¢ armele din perete, slava¢ Domnului! In peretele terasei ca¢ptus¸it cu trestie atârnau inutile, ca într-un decor teatral, o duzina¢ de fiare destul de periculos de la¢sat la îndemna bet¸ivilor, bâte ghintuite, darde, toporis¸ti, baltage, sa¢bii ninja...çmi sorbeam ticnit prima bere semirece, când trei polit¸ai, unul dintre ei în civil s¸i atât de zâmbitor încât mi-am zis ca¢ face mis¸to, da¢dura¢ buzna în terasa¢ s¸i începura¢ sa¢ legitimeze consumatorii. Ideea de-a figura în evident¸ele Polit¸iei în chip de consumator într-o cârciuma¢ m-a amuzat atât de tare, a fa¢cut sa¢ se umfle ta¢rât¸a-n mine în asemenea hal încât am mai comandat s¸i-a doua bere înainte de-a o goli pe prima. Am continuat sa¢ sorb încet, ca o fiint¸a¢ sociala¢, încercând între sorbituri sa¢ leg o conversat¸ie cu oameni din alt mediu - razia polit¸iei îmi da¢duse prilejul sa¢ observ ca¢ aproape tot¸i ba¢utorii de la C. erau fa¢ra¢ buletin de capitala¢. Acasa¢ n-aveam de ce sa¢ ma¢ întorc prea degraba¢, în ziua memorabila¢ când mama se la¢sase dusa¢ la o cuconada¢ ca-n vremurile bune, cu ba¢uturi fine s¸i femei inferioare, incapabile de fleurs d'esprit (asta o spune marele rafinat T., cu privirea pironita¢ în florile de toamna¢ imprimate pe mus¸amaua meselor de la C.)
-Acuma-s polit¸is¸ti de polit¸is¸ti. Când a fost treaba cu albanezu unde era sectoristu? se întreaba¢ ba¢trânul de la masa¢, fost economist-contabil pensionar, care-i t¸ine toate socotelile lui C. de când s¸i-a deschis localul. Cica¢ prin ianuarie fusese un atac la cârciuma¢. Dimineat¸a la s¸ase când venea fata sa¢ faca¢ focul, în soba¢ a apa¢rut s¸i unul din bodyguarzii de la Internet cafe...Nu albanez - ma¢ la¢mures¸te ba¢trânul - moldovean, Dumnezeu s¸tie ce era! Da¢-mi s¸i mie o sticla¢ de vin din a¢la alb, i-a zis fetei. Nu-t¸i dau ca¢ e-nchis, a spus fata, s¸i s-a întors la treaba ei, la soba ei. O data¢ numai s-a auzit glont¸ul cum a spart câteva sticle, as¸a la cât¸iva centimetri deasupra capului ei. Glont¸ domnule, glont¸ de pistol! (ba¢trânul îs¸i împreuneaza¢ vârfurile degetelor, cu o gaura¢ ca¢scata¢ între ele care ar vrea sa¢ sugereze calibrul) A chemat Carmen polit¸ia, l-au ca¢utat câteva sa¢pta¢mâni, pe urma¢ sectoristu, a¢sta care face pe nebunu-acuma, vine la ea: Doamna Carmen, chiar mai vrei sa¢ continui ancheta?...Nu t¸i-e bine, pentru doua¢ sticle de ba¢utura¢?...Lasa¢-l dracu, ca¢ n-o sa¢ te mai supere! Asta a fost. Ba¢trânul se lauda¢ ca¢-i s¸tie toata¢ familia lui C., inclusiv pe ba¢iatul care-ar fi trebuit sa¢ se nasca¢ anul trecut; dar despre asta sa¢ nu-i vorbit¸i niciodata¢ - ma¢ sfa¢tuies¸te - ca¢ intra¢, as¸a, într-un fel de letargie...Bine, zic, da s¸tiam ca¢ are-o fata¢. Vroia ba¢iat.


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!