poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-07-23 | |
Ceva s-a schimbat. Priveam naucit spre podul care
ducea spre alte zari. Era altfel. Nici macar nu stiu sa-l descriu acum. Cuvintele imi par sticloase si indepartate. Cateva din ele imi vin in minte intr-o coloratura veche, dintr-un ev copilaresc. Cred ca toti am avut vreodata aceasta senzatie. De parca toti cunoscutii si-au facut pasapoarte noi si vor sa emigreze in tarile unde noi nu am avut voie niciodata. Sa-ti petreci verile pe prispa asteptand o corepondenta exotica ! Cred ca nu e nimic mai plin de rabdare si mister. Insa nu aici vreau sa ajung. Vreau sa imi explic ce demom al lucrurilor transcede realiatea in fire fine , aproape imperceptibile incat uneori nu ne mai recunoastem. Acea mutra din oglinda pare la fel. Mdea. Dar are ceva schimbat in privire…Ciudat. Pana mai ieri eram eu. Cel de cand lumea. Dar acum… ma priveste un ins venit cu pluta in existenta mea. I-am pus in mana o hartie. Scrie omule de unde vi si ce vrei de la mine! Tacea ca hotul in papusoi. L-am urat multa vreme. “Chipul” lui se absorbise in fizionomia mea launtrica si il purtam peste tot. In fata dusmanilor si a persoanelor iubite. La inceput nu-l acceptam. Avea parte de sensibilele prefaceri launtrice tipice vietii, incerca intreg spectrul de emotii traite la intensitate , gusta din eresuri fara sa fi suferit pentru ele. L-am urat multa vreme. Insa de multe ori il acceptam ca pe un strain din alta viata pe care il descoperi stiind mai multe despre propria persoana decat crezi tu despre sine. Fara doar si poate trebuia sa il accept asa cum este. Iscoditor , plin de entuziasm uneori, lapidar alteori si niciodata absent. Ma intrebam uneori daca zilele fara prezenta lui au sa mai aduca teama ca echilibrul nou dintre cel ce sunt si ce am devenit are sa fie atins iremediabil iar eu sa ma gasesc in imposibilitatea de a mai face un pas ca pe vremuri. Aievea incepusem sa-i prind gusturile, imaginile care ii aduceau sadisfactie, oamenii agreati doar de el. Masuram totul dar nu pierdeam nimic decat granitele intimitatii. Era mai batran ca mine cu siguranta. Altfel nu pot sa imi explic cum am fost smuls dintr-o copilarie si invatat peste noapte sa gust rafinat din esente. In trecut nu le dadeam importanta. Atunci conta aerul liber ce imi invada plamanii, lumina bruta ca semn al sigurantei si prietenii ca semn la neratacirii. Aproape ca zambesc la naivitatea timpului trecut desi ceea ca fara sa vreau sa devin nu e contributia mea ci doar o intamplare stranie de a te descoperii altcineva intr-o zi oarecare. Timpul a troenit alte si alte amintiri peste ziua cand orice refexie nu a mai jucat un rol unic ci mai mult un rol invatat foarte bine scris intr-o vreme de pace si intelepciune. Insa au ramas simbolurile. Despre ele nu am vorbit niciodata strainului. Ce incorsetat se simte cand prezentul impietreste in fata dragostei nenumite , in fata cuvintelor emanand sensuri adanci , al scanteii de a calatorii spre ceva intr-o sete de sens pe un drum nestiut, in fata emotiilor arborescente ale anotimpurilor ! Pesemne lumea lui a incercat sa cuprinda totul intr-un calcul uitand expresia. Ceva s-a schimbat. Am inceput sa nu mai intreb “de ce”. Pur si simplu merg. Cuvintele s-au asezat in tipare asteptand visul. Strainul a ramas contempland constructiile puternice, traficul intens, oamenii grabiti. Eu nu mai priveam spre oras de cand am incetat sa ma intreb despre mine.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate