poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-04-05 | |
Se ia un miel și se belește, cu un deget căci cu două poate orice prost. De preferință un miel mare căci se știe, când intră în oală scade. Dacă e mic scade de tot, nu mai rămâne nimic...gospodina e foarte nemulțumită!
Dacă e mare, chiar dacă scade, tot mai rămâne pentru o porție bună. După tranșarea mielului, se iau două ouă, numai două, cu coaja tare și se bat și se freacă cu multă miere până mai- mai să dea în spumă. Când vezi că fierbe... gospodina apă!... dacă ești bărbat de casă, bagi în oală, nu dintr-o dată, ci puțin câte puțin. Mielul?...cu pieliță cu tot...în cazul în care nu ești tăiat împrejur! În toată zeama, după 10-15 min.(la rețeta clasică)se aruncă spuma de ouă. Vrei să guști, gustă! Cunoscătorii spun că e dulcie, eu cred că trebuie să fie sărată. Majoritatea bărbaților nu se pricep la treaba asta de aceea vă dau un sfat: lăsați-o pe femeie , ea știe! Mielul gătit trebuie mestecat apoi cu mare grijă. Auzisem cândva, de la o prietenă, că pe când mesteca carne de miel cu mult patos, savurându-i aromele, nu știa cum de s-a putut întâmpla, dar și-a rupt un dinte, în cartilagii, în zgârciuri cum se zice prin satele ardelene. De atunci gustă carne de miel rar, cu mare grijă, 90% e vegetariană, îi plac mult prunele uscate. Și mie îmi plac prunele dar nu uscate ci cele bistrițene sau cum supărarea le mai zice?! Am mâncat de câteva ori și m-am simțit bine. Cu renglotele nu mă împac deloc, nici cu cele grase, am probleme la burtă. Dar să revenim la miel. Deci recapitulăm pe scurt. -dacă ești profesionist belești mielul cu un deget. -exclusă tăierea împrejur! -ai nevoie de gospodină căci știe cel mai bine cum să-l prepare. -carnea se bagă în oală fără piele. -se adaugă spuma de ouă -10-15min...după o lungă fierbere se fărâmițează. -se gustă zeama. -se adună mielul gătit, după scoaterea din oală, pe masă. -se mănâncă cu mâna...atenție la mestecat! Toate cele bune! Poftă mare! P.S.Prima mea rețetă de porc...pe curând!
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate