poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1699 .



Cei TreiceziSiUnu Săndei
personale [ ]
(eu am pus diacritice, ieri, de pe același computer. Și au mers. De ce azi trebuie să completez "integrame?" )

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [DoinaPostolachi ]

2008-08-14  |     | 




De ce nu luam ghiveciul în casă?

După ce te-am găsit, într-un sfârșit, eram mai aproape ca niciodată. Tu, în curte. Eu, mereu la geam.
Nu voiam să te țin într-un pahar cu apă. Tu nu erai prizonierul meu, și nici trofeu.
Desi aveai nevoie, încă, să fii protejat, eu voiam să îți dăruiesc libertate.
Așa că am adus nisip în curte și am făcut o moviliță mai la soare, pentru că îți plăcea dintotdeauna să stai pe movilițe de nisip. Pentru că nu ești un cactus oarecare :)

Nu puteai vorbi, să-mi spui ce crezi că putem face, cu șopârla-macaroană, ca să scăpăm de ea; în schimb, mă puteai auzi, când îți vorbeam, si nu îți rămânea decât să faci ce-ți zic.

Așa că te-am rugat să dai drumul la mulți - mulți puiuți de cactus, să le dai tot ce a mai rămas din sângele tău "verde-galben" iar eu aveam să torn câte o cană de apă pentru fiecare - 31, dacă apuci să-i faci - și, când avea să vină șopârla-macaroană, nu ar mai fi știut care dintre săndei ești TU.
Ea ar fi venit, în dimineața următoare, și ar fi văzut multe bobițe mici; s-ar fi bucurat că are mai mult de mâncare, așa că ar fi așteptat să vă faceți mai măricei, ca să se sature.

Cu siguranță, ar fi început cu cel mai gras. Pentru că, până când papă din 3, al patrulea s-ar fi făcut la fel de mare, ca și primul. Așa calculase ea, să-i ajungă cam pentru o luna și jumate, sânge proaspăt, "verde-verde".
Iar eu aveam să torn și câte o picatură de otravă pentru șobolani pe 30 dintre cactuși, și să nu picur otravă pe cel mai micuț și mai pricăjit pui.

Știam că, până în următoarea Sâmbătă de Brâncoveni, dintr-un pricăjit pui de cactus, aveai să te faci un Cactus Mare, Cam Cu Un Cap Mai Inalt Ca Mine.

Ea ar fi venit în fiecare dimineață și s-ar fi otrăvit cu fiecare an de-al tău.
Și, când vei fi fost 31, ea va fi murit, demult.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!