poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-02-07 | |
Însemnări – iunie 2000: "Părul. Este de ajuns să mă rotesc în căutări de unghiuri imposibile, lunecând în voia intuiției. Pot să surprind fuga răsfățată a șuvițelor ce se împletesc cu firele de vânt; pot auzi foșnetul lor ce amintește de frângerea valurilor de faleză și pot aduna amprenta răsuflării calde ce o lasă în văzduh. Flăcările părului îmi sugerează uneori, din posturi caraghioase, un abajur ce proiectează lumini difuze pe ecranul înstelat al ochilor mei. Îi închid doar pentru a sfâșia și a fragmenta în cadre mișcările torței prin întunericul albastru. Și apoi schimb unghiul suprins în admirație. Trăiesc spaima agitată a unui copil poznaș ce se așteaptă oricând să fie prins asupra faptului. Stau la pândă ca într-un sfârșit să țâșnesc în hăituiri de umbre printre firele de păr cu palmele încinse și degetele răsfirate ca un pieptăne, stârnind, cu o furtună de gesturi, un haos. Părul moale mi se supune și apoi, la fel de neașteptat, mă retrag pentru a dezlusi efectul. Ce plăcere perfidă îmi trezește când, la urmă încoronez cu un sărut opera mea fluidă și fantastică. Dezordinea este perisabilă; este de ajuns o scuturare a capului, ca părul, căpătând reflexii violete, să curgă pe ovalul feței. Oftez nesățios; nu-mi pot trăda dorul de necuprins după dezmierdarea dăruită obrazului meu de vârful firelor răscolite și nici încântarea provocată de cascada ce-i inundă fruntea când eliberez suvițe alungate după ureche. Nu mai sunt lucid; caut alte unchiuri..." Oare posedat de ce demon am scris atunci aceste fraze?
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate