poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2024-02-26 | |
- Sunt eu.
Auzindu-mi vocea nu s-a mai ferit. Încordarea, pe care o simțisem în palma lui, s-a retras ca o limbă de melc. Aveam voie să-l mângâi și mai mult de atât, aveam nevoie de asta. Ochii săi priveau mai departe decât lumile atinse vreodată. Vreo lume albastră, îmi închipuiam, fără să știu de ce n-am ales altă culoare. Poate albastrul ochilor săi peste care se alintau din când în când pleoapele într-o clipire leneșă, poate asta m-a făcut să gândesc că lumea aceea ar fi albastră. - Ce mai faci? Știam că îmi va răspunde târziu, peste o săptămână ori peste un an, dar eu aveam să aștept, ca și când de acel răspuns ar fi depins pasul următor, pasul meu, care nu a mai umblat pe cale de când tăcerea a prins drag să pună stăpânire pe el. El, cel care ar fi avut atâtea de spus! Unde se pierd pașii ființei din om? Îl vezi ca pe o sculptură de apă și țărână din care demiurgul și-a luat suflarea înapoi, atunci când malurile s-au surpat și râurile din el și-au schimbat cursul, au inundat trupul și-au sufocat sâmburii rațiunii. Nici nu știi ce să faci, să te rogi sau să blestemi. Alegi să plângi. Lacrimile-ți curg pe obraji și prin ele lumea se vede altfel. - Ce faci, plângi? Mă întrebă în timp ce se ridică și, ținându-mă de mână, mă invită să-l urmez. - Nu mai plânge. Uite ce frumos apune soarele! În spatele acelui apus nu există tăcere. Nu mai plâng. Apusul se transformă în chipul pe care ochii albaștrii privesc către o lume de dincolo de soare. Acum știu! Lumea lui este dincolo de flăcările care ard în mine. Plâng, să le sting, uneori, să putem fi împreună, chiar și numai efemer.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate