poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 321 .



tabloul din vis
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ioanip ]

2023-03-14  |     | 



un braţ nevăzut mă ia binişor din tablou, îmi şterge cu grijă culorile de pe chip până rămân doi ochi curioşi să-l privească din unghi variabil.

în vis ştiu că e vis şi pot să-l duc pe făgaşul de vrere aşa că le spun celor doi: - dreptule, mereu m-ai privit neiertător trântindu-mi în faţă orice greşală, orice defect. lumină de-aş fi, cârcotaş tot mi-ai spune: - laşi umbre...

stângule, zuzule, ameţitule, cu tine mă simt cel mai bine, chiar dacă viaţa uneori îmi pare un closet plin cu rahat, tu îmi şopteşti: - adevărat, dar în el, din când în când cineva tot a aruncat câte un bănuţ de aur. răscoleşte-ţi fără de scârbă rahatul, găseşte bănuţul şi-arată-i-l lumii...

priviţi şi spuneţi-mi şi mie ce e cu tabloul?

- dragonul din boltă, în întunecatul albastru, nu mai e ce a fost, turbat se muşcă de coadă, ca oaia capie rotindu-se, adânceşte mai abitir laţul în carne sângerând cercul...

- ba din contra, îngăduitor zice stângul, e cazna benefică de-a ţine echilibrul în centru...

- haşurările multicolore în benzi pe fundal negru e tot ce va rămânne din prisma lăfăită în centru...

-greşală de interpretare, zice stângul, nu-i vezi linia albă ce-i pupă obrazul? pastelatele haşurări sunt triumful luminii, speranţe ce ţin departe depresia şi angoasele...

- şi-acel joc de triunghiuri,pătrate, conuri, piramide ce se intersectează zămislind alte şi alte figuri geometrice, ce vrea să însemne?

- oarba zădărnicie a ta şi a lumii de-a pune-n tipare ceva ce n-are astâmpăr, cu goană de clipă în preschimbare...

- e jocul minunat al trăirilor din gând sau aevea al vieţii, căi străbătute sau închipuite de doruri, iubiri, furate de timp pe care le porţi în desaga sufletului ca hrană a lui, amintirile, zice stângul...

-şi talpa aceea de picior, în partea de jos din dunga verde ce se tot adânceşte-n nuanţe până la negru şi curbându-se închide în cerc tot tabloul?...

dreptul râde sarcastic:- urma piciorului ridicat să-ţi dea un ultim şut în cur trimiţindu-te definitiv în nimicul ce-ai fost o viaţa întreagă...

- aiurea, zice stângul, e urma vieţii care rămâne. din necunoaştere venim şi mergem în necunoaşteri. tabloul e viaţa ta, miracol trăit sub oblăduirea luminii...

zdrăngăne clanţa uşii. deschid ochiul stâng întinzându-mă-n aşternut ca un motan. - e pisica albă...
deschid şi pe dreptul, - ba-i mâţa cea neagră...
cu tabloul în gând constat că e marţi dar e paişpe. e bine...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!