poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2022-11-26 | |
în anul 2020 ziua mondială a filosofiei a fost aniversată cu un îndemn la adresa întregii omeniri: „în această zi, unesco te invită să experimentezi mirarea filosofică cu privire la lumea înconjurătoare și să demaști dogme și pejudecăți; pe scurt, să descoperi universalitatea condiției umane”.
seminarul (webinar) a avut titlul: „teamă, încredere, risc”. …în timpuri mai vechi, filosofia nu avea teamă, nu avea risc și demascări. era simplă și logică. exemplu: universul este supus cauzalității. o cauză naște un efect. dar, privit în amănunt, efectul este finalitatea cauzei. ca atare, universul este supus finalităţii. mai departe: universul, supus finalităţii, are cu necesitate o cauză primă și un efect final. cauza primă este divinitatea, iar efectul final este fiinţa supremă. în anul 1988, în revista secolul 20 (redactorul responsabil pentru acel număr al publicației a fost ștefan augustin doinaș), apărea o idee medievală citată într-un text al lui constantin noica: „fiinţa ultimă nu este divinul, ci iubirea divinului”. ce vremuri...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate