poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1699 .



Calea Victoriei
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R.Dan. ]

2017-11-03  |     | 



‚E sens unic pe Calea Victoriei’ îi spuneam în glumă unui coleg de serviciu referindu-mă la reglementarea circulaÈ›iei rutiere pe un cunoscut bulevard bucureÈ™tean. ’Se poate spune È™i aÈ™a’ îmi răspundea după o secundă de reflecÈ›ie colegul care avea de ceva vreme preocupări legate de simbolistică È™i spiritualitate.
    Mai târziu mi-am amintit că pe sora mea trebuia s-o cheme Victoria, după numele nașei sale de botez, dar pentru că părinții treceau printr-o perioadă mai dificilă tatăl meu a hotărât să-i dea numele Doina. Și parcă pentru a respecta o regulă care spune că numele îți poate determina comportamentul, poate chiar și destinul, sora mea a fost un copil plângăcios iar ca adult se obișnuise să ceară mereu ajutor celor din jur chiar și atunci când s-ar fi putut descurca singură; spre deosebire de mine care răbdam foarte multe și nu ceream ajutor nici atunci când poate ar fi trebuit să fac acest lucru.   
  M-am gandit că sora mea a pierdut o buna ocazie de a-și schimba numele atunci când a obținut un nou certificat de naștere în locul celui vechi pe care-l pierduse, irosind astfel și ocazia de a influența destinul, al ei și poate al întregii familii..., desi ar fi urmat niște complicații legate de toate actele personale. La puțin timp însă și-a regăsit și vechiul certificat de naștere rătăcit printre niște hârtii în vechea casă de la țară...  
   ÃŽn ultimii ani veÈ™tile legate de Calea Victoriei au fost contradictorii. O È™tire care anuntă: ’Calea Victoriei este închisă pentru reparatii’ poate stârni emoÈ›ii, pentru că nu-i de glumit cu drumarii; dar formularea ‚ÃŽmpreună pe Calea Victoriei’ adoptată la un moment dat de un post t.v. poate arăta că mai sunt È™i alÈ›ii dispuÈ™i să viseze È™i să spere...
15.06.08

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!