poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2011-11-20 | |
Cel mai renumit și probabil cel mai bogat pictor german este Gerhard Richter (*1932), cu domiciliul stabil la Köln. Recent i-au fost licitate la un mezat din New York opt tablouri pentru suma de 54.000.000 de euro. Da - 54 de milioane. Și totuși, la aceeași licitație a fost vândut un tablou – unul singur – de Clyfford Still (1904 – 1980) cu 45,5 milioane de euro.
Herta Müller (*1953) și Ruth Klüger (*1931) au discutat la Biblioteca Națională Germană din Frankfurt pe Main despre forme de amintire. 600 de spectator au urmărit discuția. Vorbind și despre România, Herta Müller a precizat că situația din această țară era cu siguranța alta dacă n-ar exista acolo o „iconografie a fericirii”. Editura Aufbau din Berlin a preluat seria de publicație Andere Bibliothek de la inițiatorii ei, Magnus Enzensberger și Franz Greno. Această serie, cu o rată de publicare de un volum pe lună, va funcționa de acum încolo ca o editură de sine stătătoare în cadrul editurii berlineze. Asociația germano-olandeză Euriade a decernat Placheta Martin Buber, denumită după filozoful evreu Martin Buber (1878 – 1965), muzicianului de muzică rock Peter Maffay, pentru angajamentul său în favoarea copiiilor traumatizați. Maffay a declarat cu această ocazie: „Există copii care ar vrea să fie veseli, dar care nu pot trăi acest sentiment. Noi adulții putem contribui la schimbarea acestei situații.” Scriitoarea Sibylle Lewitscharoff (*1953), care a primit anul acesta deja șase premii literare, a declarat într-un interviu, dat ziarului DONAUKURIER din Ingolstadt: „Toate cărțile literare se alimentează în mod secret și din biografii, chiar și cele ale autorilor care născocesc depare de ei înșiși, ca să scape de ele.”
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate