poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-04-10 | | lumea de dincolo de lume se-adună-n spatele cuvântului așa cum rugina lucioasă se-crețește în floarea cuiului făcându-mi cu ochiul. în casă sunt multe cuie toate înfipte în lutul zidurilor departe de carnea lemnului neprihănit și toate scândurile mustesc a lemn în lemn păstrând taina necuprinsului fără pic de rugină. fiecare cui se afundă-n carnea zidului după cum îi este portul și sorocul și trage cu urechea la ce mai povestesc de-acolo din adâncuri fârtații. primele erau cuiele mici de care se agățau toate răsuflările fără a înțelege prea bine noile povârniri cu privirile zvârlite peste prezent, veneau la rând cuiele mijlocii de care spânzurau fără vlagă cergi, velințe, ștergare, pânză spartă-n modele și câte și mai câte răvășite pe toate cutele iar la sfârșit din loc în loc odihneau scoabele ori cuiele cele mari, zdrențuite cu var ce ridicau de subsuori blidarul cu ochii lui smălțuiți, cuierul cu toate obiceiurile si datinile rânduite și toate cumpenele din viața fiecăruia cu poticnirile și gândurile ei. toate, fierul, lemnul, pământul trăiesc în bună vecinătate împrumutând celorlalți câte o taină ori câte un secret unul trage după el zvonuri taman de la temeliile lumii, altul răspândește scâncetul cerului rătăcit prin hățișuri iar cel din urmă, se străduie să-și ascundă obârșia, aur sfărâmicios, pulbere la vreme de vară ce-mbracă încheieturile și temelia vremelniciei. mai sfios din fire în colțul casei cuiul ascuns strecura lumina candelei printre șoaptele tămâierului iar afară, la vreme de seară Bunelul sprijinea luna-ntr-un cui cât toată noaptea de mare...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate