poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2174 .



Manifest
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [virtual.abstract ]

2010-08-28  |     | 



Traim intr-o lume absurda, ne complacem cu o inconstienta cat se poate de constienta. Este ca atunci cand cineva iti spune un adevar dureros care te deranjeaza, esti constient ca este un ADEVAR dar il ignori, il negi si urasti persoana care ti-l spune tocmai pentru ca are dreptate, in loc sa te gandesti cum poti schimba acel adevar negativ in unul pozitiv.
Inca de mici copii suntem indoctrinati in familie si in invatamant sa fim supusi unor oameni carora nu le pasa de noi, ca este bine sa ne gasim un loc de munca sa ne “integram” in societate, dar nimeni nu-si pune problema ca poate insasi societatea in care ni se cere sa ne integram este una total defectuoasa.
Omul nu-si da seama ca de fapt este un sclav, un sclav al banului, al bunurilor dar mai ales al propriilor sale vicii.
Merg pe strada, sau stau intr-un Bar, singur, undeva intr-un colt intunecat si privesc spre ceilalti. Ma minunez si ma indignez in acelasi timp sa vad mereu aceleasi tertipuri. Oameni care incearca sa iasa in evidenta intr-un fel sau altul (de multe ori prin prostia lor) prin imbracaminte, comportament sau gesturi absurde. Fiecare vrea sa fie altfel, si ma intreb: De ce? Dar mai ales, de ce sunt foarte putini aceia care spun : SUNTEM LA FEL! Nimeni nu este diferit de celalalt! Suntem niste zei si niste brute in acelasi timp! Este chiar atat de greu de vazut asta? Suntem oare chiar atat de orbi? Sau poate este doar un alt adevar pe care nu vrem sa-l acceptam?...
Vad o gramada de oameni care spun: “Eu sufar din dragoste” dar cati au spus Te iubesc cu-adevarat fara sa fie doar un simplu crush, si de cate ori au spus cuvintele astea doar pentru o necesitate pur fiziologica! Vad familii care au copii, si sustin ca iubesc acei copii, dar foarte putini parinti chiar isi iubesc copilul, ceilalti insa il cresc pentru ca “asa trebuie” si mai tarziu daca nu devine inca un sclav intr-o societate mascat despotica, nu si-l mai recunosc sau fac lucruri mult mai grave.
Consideram ca suntem o specie evoluata, si avem pretentia sa evoluam mai mult prin tehnologie, sa zburam in Luna si-n Stele, crezand ca vom atinge apogeul in felul acesta! Insa suntem departe de a fi evoluati! Da, avem telefonie, avem internet si masini rapide, nave si armament nuclear, dar cu ce ne-ajuta aceste la modul pozitiv, daca nu avem constiinta? Daca ne lipseste acel ceva , iubirea adevarata, care sa ne uneasca, sa fim un tot, si sa incetam in a mai vedea diferente intre noi si a incepe sa vedem asemanari, la ce bun?
Dar mergem mai departe, pentru ca intr-adevar nu suntem evoluati, suntem inca niste brute violente si sadice si intr-adevar am construit o “societate” pe aceste linii, o societate a carei punct final nu poate fi DECAT autodistrugerea.
Lumea nu vrea sa vada anumite chestiuni de genul: Guvernul ne controleaza! Religia este o minciuna, un basm! Suntem niste sclavi! De fapt, toate acestea sunt blasfemii, nici macar nu avem voie sa vorbim despre asta! De ce? Pentru ca “nu se face”. Aud foarte des astfel de sintagme: Se zice, se face… si alte aberatii! Dar nimeni nu le rationalizeaza de fapt!
Pana la urma pentru ce si de ce traim? De ce? Pentru ca ne-am nascut, fapt ce nu depinde neaparat de noi. Pentru ce? Pentru a fii fericiti, dar e foarte important sa constientizam, CE ne face cu-adevarat fericiti! Banii? Sexul?Bautura?Drogurile? Filmele?etc Nu… astea-s trucuri si modalitati de a ne trece timpul. Ce ne face cu-adevarat fericiti, este iubirea.
Si-acum o sa spuneti: Ne vorbesti de iubire, dar esti un ateu! N-ai voie sa vorbesti despre asta pt ca nu stii ce inseamna!  Religia ne vorbeste de iubire, dar ea este pionul principal in lupta impotriva iubirii, prin DISCRIMINARE , CRIMA, MINCIUNA, GENOCID toate acestea in numele iubirii! Inca un paradox!
Tot ce trebuie sa facem de fapt, este un lucru foarte simplu: sa privim in noi insine, sa fim sinceri cu noi insine, si-apoi sa privim in jurul nostru si sa ne intrebam? Asta vreau? In interiorul meu este altceva! In interior eu sunt fericit/a si-as vrea sa fie si in exterior la fel, dar de ce nu e? Apoi trebuie sa ne ridicam si sa spunem fiecare in parte : Hai sa facem ceva pana nu este prea tarziu! Planeta nu o distrugem, o alteram, dar ea isi va reveni in timp, asa cum a facut-o de-atatea ori in istoria sa, insa daca nu luam masuri, ea s-ar putea sa faca asta fara sa ne mai gazduiasca! Decizia intr-un final, este a NOASTRA, nu a lui dumnezeu, nu a vreunui parlamentar, si in mod sigur nu a banului.Haideti sa nu mai repetam greselile trecutului ci sa invatam din el! Si ce ne-a facut rau in istorie sa nu mai repetam, ci sa extirpam.
Oare putem face asta sau sunt prea multi acei dintre dumneavoastra care au prea multa nevoie de misticism si de a fi condusi pentru ca nu vor, ori nu stiu sa fie liberi? Sunteti oare chiar atat de indoctrinati sau puteti da dovada de ratiune dar mai ales de onoare? E vorba despre noi, si nu este un film, este viata noastra!
Mai ganditi-va!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!