poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-07-09 | |
Ca om care si-a adus partea sa de contributie la dezvoltarea softului "liber", Eugen Gălățeanu a fost invitat (și sponsorizat) să participe la "Conferința" mondială a celor de altă nație decât WIndows-ul, desfășurată la Dijon, între 5-9 Iulie.
De ce software liber ? Pentru că, așa cum subliniază just cei din branșă, doar berea este "free". Și pentru că software-ul nu seamănă cu berea s-a găsit că formula "libre" satisface cel mai bine. Dijonul este capitala Burgundiei. Un oraș la 1 oră și 30 de minute (cu TGV-ul) de Paris. Așa că după un weekend de nebunii la Paris (unde m-am călcat pe picioare cu 1.999.999 de japonezi la Luvru pentru că era și el- libre- duminica) am pornit cu TGV-ul spre Dijon.Organizatorii au antamat sala Facultății de Științe "Mirande" situată la marginea campusului universitar. Am ajuns, m-am cazat, am plecat spre sală. Linia de autobuz 5 care ajunge acolo străbate tot orașul- am văzut astfel un oraș tipic de provincie franceză, renumit pentru muștarul său (cunoscut de toată lumea) și pentru turta dulce- mai puțin cunoscută. Am ajuns la sală- prima surpriză- am fost întrebat pe un ton politicos dacă nu pot să mă întorc într-o oră- nu erau gata. M-am plimbat o oră prin campusul universitar- frumos dar relativ pustiu. Universitățile din București-toate- inclusiv Politehnica, Timișoara și Cluj ar fi încăput cu ușurință în acest campus. O clădire a Facultății de Drept cam cât Hotelul Marriot+Banca Națională e suficientă pentru exemplificare.Fiecare facultate are cantina sa proprie-studenții beneficiază de tarife subvenționate- o masă relativ copioasă costă cam 2.50 Euro. M-am întors la sală. Am făcut cunoștință cu dl.Ludovic Penet- organizatorul manifestării- cu ceilalți colegi. Am stabilit să ne întâlnim a doua zi, la deschiderea propriou-zisă. Pe lângă manifestările științifice s-a desfășurat în paralel și un "sat" virtual la care au luat parte institute de cercetări, organizații non-guvernamentale, firme și dezvoltatori de software eliberat de tirania Windows. Din păcate puține lucruri erau free în acest sat virtual- m-am ales cu o distribuție Ubuntu- un tricou (ce-i drept simpatic) mergea la 16...20 Euro. Simpaticul pinguin Tux costa și el în jur de 10 Euro. Antipaticul bivol Gnu-dumnezeu știe cum l-o chema în realitate- tot cam atât. A fost organizată o manifestare în fața Primăriei din Dijon contra ideii de a aproba brevetarea software-ului în Uniune. S-a transmis și o scrisoare deputaților la Strasbourg în acest sens. Au fost prezentate ultimele distribuții Linux. DIn păcate nici una nu poate conviețui în spirit european cu Windows-ul- așa că ai de ales- ori una ori alta. Iarăși din păcate nu poți porta simplu programele Windows spre Linux.Mai este încă enorm de mult de lucru până cînd Linux-ul va deveni o soluție enorm de populară. În esență o manifestare tinerească, ușor idealistă și ușor nebunească (ca orice lucru tineresc) reuniunea RMLL 2005-Dijon poate fi considerată ca o reușită pentru organizatori.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate