poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2868 .



Despre contrast
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [amme ]

2005-05-24  |     | 





Alb cu negru, roșu cu negru, albastru cu galben, verde cu portocaliu. Culori diferite, total opuse, dau o armonie perfectă care atrage privirea și o scaldă într-o imagine care te face să zâmbești și să exclami de plăcere. O culoare caldă cu una rece, o culoare închisă cu una deschisă, o culoare pală cu una stridentă. Numai în contrast se poate sublinia armonia, echilibrul și bunul gust. Umbra nu poate fi subliniată decât de lumină. Lumina și întunericul crează împreună cele mai misterioase imagini. Ochiul care cercetează frumusețea și echilibrul perfect creat de contraste, va vedea detalii subtile, ascunse de ochii grăbiți ai trecătorilor.
Conturul, forma, esența , toate sunt scăldate și îmbinate în “puteri” opuse.
Cel mai frumos întreg unitatea perfectă, este evidențiată de cele mai mari contraste. Doi magneți cu sarcini opuse, întunericul și lumina, soarele și luna, pământul și cerul, marea și uscatul, adâncimea și înălțimea, yin și yang, Băbatul și Femeia… culmea, apogeul, comtrast absolut.
Nimic nu se poate compara cu cei doi. Nimic nu le poate lua locul, nimic nu-i poate imita.
Bărbatul, pămât, clădit cu picioare de aramă, pumn de fer, privirea tăioasă.
Femeia, foc, făurită din carne, cu zâmbet suav, cu mers candid și fața radioasă.
Bărbatul apă, viteaz de neoprit, liniștit, tăcut când soarele-i la asfinșit.
Femeia aer, transparentă, de neînlocuit, prospătă când pământul arde mocnit.
Poate cineva înlocui inima unei femei? Poate un bărbat să simtă cu inima ei, poate o femeie să aibă atributele pământului?
Exteriorul poate fi ușor derutant, dar la început focul a ars pământul, apa a stins focul, aerul a dat viață pământului. Focul mistuie, pământul nu se-mpotrivește. Apa potolește flăcările focului, apa e impregnată de aer, acolo e viață.
Lumina și întunericul se-mbrățizează în amurg și pe-nserat- Își dau locul și se respectă într-un mod elegant.
Trăiesc un rol și bine-aș vrea să-l joc. Niciodată nu vei putea interpreta perfect dacă nu-ți place personajul, dacă nu te identifici cu el. Rolul meu este “femeie.”
Soată, hazard, desitn.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!