poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1973 .



O candidată la nemurire
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Nicu al Popii ]

2006-06-16  |     | 



7.XI.2002





O candidată la nemurire

Cuvântare ținută de doamna X la împlinirea unei vârste aniversare

Seria „Femei celebre”

Îhî! Îhî! Vă rog să mă scuzați, emoția mă copleșește! Doamnelor și domnilor... Nu credeam să învăț a trăi acest moment aniversar ! Mi-ați făcut o surpriză atât de plăcută la împlinirea vârstei... Nu vă spun cât, știe toată lumea! M-ați putea acuza de... cochetărie . Ooo dragii mei ! V-aș îmbrățișa pe toți și pe fiecare în parte ! Dar nu mi se potrivește ! Ar fi un semn de slăbiciune și aceasta nu m-a caracterizat niciodată. Totuși, mulțumesc domnului Basilio, dottore a la necrologia, pentru frumosul articol din revista noastră, pentru că, așa cum recomanda tatăl meu, Dumnezeu sa-l ierte, noi reprezentăm o castă! Nu oricine poate publica aici! Mi se pare firesc! Elita trebuie protejată, conservată. Îhî...... Vă rog să nu mă înțelegeți greșit...
Don Basilio a cam exagerat în unele privințe ! Nu cred că mișcarea astrelor a contribuit la venirea mea pe lume deși năframa geniului, vorba cronicarului Don, m-a atins încă de la naștere ! Numai că eu, fetița minune, nu eram conștientă de asta ! Mă jucam ca orice copil normal cu păpușile ... Fac o scurtă paranteză. Le-am păstrat pe toate! Hi, hi, hi! Desigur își vor găsi locul într-un viitor muzeu alături de pânzele unor pictori consacrați care mi-au dedicat omagiul lor.... Pe mulți i-a ajutat tata ! Le cumpăra desenele să nu moară de foame... Astăzi unii și alții cârîie că le-ar fi luat pe degeaba. Nu este adevărat ! Vă rog să mă scuzați, mă înfierbânt uneori, vorba lui don Basilio, sunt un temperament ardent!
Cum vă spuneam, am trăit într-o atmosferă idilică, eram răsfățată, adulată, cântată. Cei mai mari artiști au fost în preajma mea ... Nici n-am știut cum au trecut anii. Și a venit momentul marii revelații. Înaltele studii de solistică în... Toată lumea știe că acolo s-a făcut cea mai solidă școală din lume. Această afirmație este o axiomă și nu voi insista asupra ei. Momentul decisiv al devenirii mele a fost însă altul. Ca orice tânără m-am îndrăgostit. Doamne, ce momente de grație am trăit ! Dar a trebuit să aleg ! Nu că vreau să vă-ntristez... Între dragostea unui pământean și muzica astrelor, am ales-o pe cea de a doua, m-am măritat cu muzica! O dragoste profundă a fost între noi, o dragoste care dăinue și astăzi.
Din această căsătorie s-a născut copilul meu de suflet, caseta audio cu integrala sonatelor ... Am trimis-o la un concurs în Occident și a fost apreciată la cel mai înalt nivel. Am fost pusă alături de somitățile în domeniu. Þin să adaug că eu nu cânt pentru vulg! Vă rog să mă scuzați, iar m-am enervat! Nivelul la care interpretez muzica e foarte înalt, nu e la îndemâna oricui.
Poate de aceea la recitalurile mele sălile de concert sunt aproape goale. Am cântat peste tot în lume și-am avut cronici elogioase... Numai că... sunt neînțeleasă... O singuratică! Uneori simt nevoia să ofer inima unui bărbat puternic, să mă fac mică, mică și să mă ghemui în mâna lui. Atunci totul devine numai poezie și muzică... Dar să nu mă las furată de reverii...
Mulțumesc acelora care m-au invitat în jurii de prestigiu internațional. Și aici am promovat aceleași principii. Talentul, tehnica... simple vorbe... Onestitatea... doar un ecou în fundul oceanului! Trebuie promovați în primul rând aceia care aparțin castei ! Este absolut de domeniul evidenței, că pe lângă har, muncă și tehnică nativă sau dobândită, mai trebuie ceva pentru a reuși! Aceia care vor descoperi secretul, vor ajunge, să-mi fie iertată modestia, ca mine. Nu sunt exemplul cel mai concludent,... dar am pornit în carieră de la zero, zeroul l-am ridicat la cub și contrar tuturor principiilor din matematică, o aveți pe artista din fața dumneavoastră, ovaționată de cunoscători în sălile de concert, premiată de reviste de specialitate, invitată pentru a ține cursuri de înaltă măiestrie...
Nu continui, mi-ar trebui mult timp pentru a înșira meritele mele, le-a prezentat pe larg don Basilio. Sunt împăcată, pot să mor liniștită. Nu că mi-aș dori asta! Mă simt în stare să ridic zeroul la puterea a patra !
Sper să apuc ziua când voi fi primită în ... Academie... că premiată de acest for științific am fost...
Așa să ne ajute Dumnezeu...
Ovații prelungi ale prietenilor din castă...
„ Artista” a deschis încet ochii și a privit în jur. Sala goală , goală o înfiora. Reveria se petrecuse doar în mintea ei. După câteva momente de tăcere ecoul unui țipăt prelung reverbera printre miile de scaune și pereții pictați cu îngeri.








Nicolae Aurelian Diaconescu






.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!