poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 36 .



Ilustrată cehă cu dispariții și asasinate (capitolul 1)
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sorinucu ]

2024-10-17  |     | 



Se priveau cu respect și admirație, oameni frumoși, educați și conștienți de minunea lumii în care trăiau. Restaurantul hotelului din raionul Smichov al Pragăi nu era mare și deja se vedeau la micul dejun de aproape două săptămâni. În restul zilei, drumurile lor culinare se diversificau, dar dimineața aveau negreșit același punct de plecare. Erau șapte oaspeți ai hotelului, din șapte țări diferite: domnul Laplace, francez din Lyon, inventator și farmacist, domnul Macht din Dresda, arhitect, fost student la șase facultăți nepotrivite, doamna Kuusala din Lahti, proprietară de hotel, domnișoara Miles din Leeds, văduvă de patru ori și moștenitoare de fabrică de bere, rusul Aleinikov din Irkutsk, decanul de vârstă, optzeci de ani recent împliniți, fost muzician și avocat, domnișoara Pelayo-Jimenez din Sevilla, cursantă a școlii de flamenco din Torremolinos și americanul Troy McKinley, consiler local la primăria din Austin, Texas, fost mare maestru al șahului. Coborau întotdeauna la masă la aceeași oră, după același tipic și nu-și schimbau niciodată locul. Se salutau ba cu o înclinare de cap, precum gospodin Aleinikov și herr Macht, ba cu un "hola" scurt, cu un "hello" ori cu un "bonjour", ca toți ceilalți. Mâncau și beau același lucru zi de zi, nu socializau și abia dacă se priveau. După ce părăseau restaurantul nu mai existau unii pentru alții și asta îi mulțumea pe deplin, era exact grupul pe care și-l doreau într-un hotel retras și lipsit de furnicarul obișnuit de turiști din sezonul de vârf. Octombrie are acest farmec al discreției și anonimatului, asta îi făcuse pe toți cei șapte oaspeți ai hotelului să fie exact atunci, exact acolo. Aveau treabă departe de ochii străini și curioși ai lumii.
(-va urma-)

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!