poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 323 .



România al dracului de educată. Genii la universitatea din Fălticeni
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sorinucu ]

2023-02-02  |     | 



La Universitatea "Gigi Becali" din Fălticeni au venit să interacționeze cu studenții câteva genii ale umanității: Einstein, Bell, Edison, da Vinci, Napoleon, Nadia, Pitagora și Mugur Isărescu. În Aula Magna, fost hambar de zarzăre, depou de căruțe și C.A.P. clandestin, geniile așteaptă (perfect aliniate) întrebările studenților. Și ele încep să vină. Primul îndrăznește Filomen Ruptu, anul 2 la Fermentarea și Degustarea Cocârțului: domnu' Einstein, da' viteza întunericului dă ce n-ați calculat-o? Că nu vă pricepeți sau că bezna nu se mișcă? Încheindu-se energic la prohab, savantul răspunde sigur pe el: da! Un val de aplauze inundă uriașa sală. Ceva de vis! Următoarea întrebare vine de la Coca-Cola Mistreț, studentă la Faliment Financiar anul 4, fata unui puternic industriaș american naturalizat la Botoșani și îi este adresată Nadiei: podu' dă sus și podu' de jos e floare la ureche, da' podu' dă la mijloc știi să-l faci? Cu un zâmbet larg, american, diva gimnasticii mondiale răspunde fără cusur: desigur, da' n-am chiloți pe mine azi și... ma-nțelegi tu... Aula Magna stă să cadă după un nou ropot de aplauze furtunoase și necontenite. Ziua se anunță superbă! În mare formă de pișcoturi, studenții continuă cu întrebările. E rândul lui Duduel Bashina, fost evreu, actual student în formare la Drumuri, Ulițe și Podețe. El are o întrebare pentru Pitagora: eu cu nevasta Rașela vrem gemeni; în ce poziție să încercăm dacă suma pătratului catetelor ne dă cu virgulă când ne punem pe treabă? Deloc intimidat, marele antic dă un răspuns senzațional: să vină Rașela pe la mine să-i arăt schema pentru gemeni! Uraaaaa, uraaaaa, se dezlănțuie asistența în extaz. E rândul Minorei Stuphat, lipoveancă, studentă la Sexologie Grea specializarea Împărați & Dictatori, care are o întrebare pentru Napoleon. Să o ascultăm: vii pe la mine diseară, baby? Marele Bonaparte, implacabil și tăios, răspunde cu o întrebare, așa cum îi stă bine unuia care a băgat spaima în Europa mai bine de un deceniu: tot acolo stai, Minoro? Urale și aplauze, delir peste tot, Minora Stuphat dă ochii peste cap și țipă "daaaaa!". La rând este marele guvernator Isărescu, pentru care are o întrebare studentul Ion B. Ion de la Facultatea de Crize, Dezastre și Ratări: nu vă supărați, domnu' Mugurel, ai să-mi schimbi și mie o sută dă parai la un curs așa, ca pentru mandea? Hai nu fi bulangiu! Domnul guvernator BNR oferă un răspuns plin de înțelepciune și esență economică de prim rang: desigur, domnule student, vă schimb o bancnotă bună cu una falsă. Tăcere absolută în sală. Mulți își iau notițe. Cuvintele marelui guvernator intră în istorie după care se aplaudă în delir 30-40 de minute. Studenta Ana Babanescu din anul 5 la Dietă, Foame și Calorii ridică mâna și îl întreabă pe Alexander Graham Bell, inventatorul telefonului: puteți, vă rog, să sunați de pe invenția dvs. la KFC sau la McDonald's să aducă o gustărică, ceva, cu o furgonetă, cu un camion măcar? Domnul Bell își descheie redingota de șmecher al secolului XIX și, fără să scoată un cuvânt, scoate din buzunarul interior un telefon fix și sună după chiftele. Incredibil, i se aruncă flori pe scenă și se aclamă din toată inima, inventatorul a dat cel mai deștept răspuns fără să scoată vreo silabă! Asta înseamnă geniu, dom'le! De ciudă și invidie, Thomas Edison părăsește aula motivând că trebuie să intre înapoi în eternitate cu o treabă urgentă. Unicul geniu neîntrebat este Leonardo da Vinci, care este interpelat rapid de Pițiponc Rudolph McGicu, anul 69 la Bărbi, Tatuaje și Vrăjeli: auzi, coaie, Leonarde, când jucași în "Titanic" i-ai smotocit veverița pe bune lu' Kate Winslet sau a fost trucaj? Marele Leonardo dă din cap însă reporterul care a fost de față nu a menționat dacă a dat de sus în jos sau de la stânga la dreapta, așa că da Vinci mai are de acum încă un mister adăugat la Gioconda lui. La orele unu și zece trecute fix, întâlnirea geniilor omenirii de la Universitatea "Gigi Becali" din Dolhasca a luat sfârșit. Lumea e mai bună, mai uscată.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!