poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 608 .



Crucea din sticlă . IX .
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Milde Muruti ]

2013-12-09  |     | 



''− Du-te dracu’, îngâmfat impertinent ce eÈ™ti! Numai la sex te gândeÈ™ti! Ce-È›i propun eu È™i ce înÈ›elegi tu!? Eu nu te-am cunoscut atunci aÈ™a prost – prost crescut vreau să spun – ori ai devenit între timp? Am spus prieteni, în adevăratul sens al cuvântului, dacă, bineînÈ›eles, tu È™tii ce înseamnă asta… Sau tu crezi că, între un bărbat È™i o femeie, nu poate să existe È™i o relaÈ›ie de prietenie sinceră, bazată pe respect reciproc, fără implicaÈ›ii sexuale?
− Posibil, nu spun nu, dar în altă conjunctură. Să nu amestecăm trecutul cu prezentul… Și, ascultă, regina mea Margot, cred că-È›i mai aminteÈ™ti că aÈ™a te alintam în clipele noastre frumoase, de… beatitudine, când în culmea extazului È›ipai de trezeai tot hotelul, unde dracu l-ai vânat pe tata? ÃŽn ce casă de toleranță? Sau te-a luat de pe trotuar?
− Nu fi ipocrit, nemernicule! Nu am fost niciodată într-o casă de toleranță È™i n-am făcut niciodată trotuarul. Pe tatăl tău l-am cunoscut în casa unei prietene… Și află că el m-a vânat pe mine…
− Prietena, era tot de teapa ta?
− EÈ™ti un idiot meschin.
− Auzi, hai să lăsăm asta că simt că joci teatru È™i mă enervează. Vreau să te mai întreb ceva, tu È™tii că vei fi a treia lui soÈ›ie? Mă rog, dacă nu s-o răzgândi.
− Da, È™tiu! Și ce-i cu asta?
− Și ce-i cu asta!?!?.... Păi, È›i-a povestit È™i cum au dispărut cele două soÈ›ii din viaÈ›a lui?
− Da, mi-a povestit cum. ÃŽn urma unor accidente banale de circulaÈ›ie…
− Accidente banale de circulaÈ›ie…
− Da, chiar aÈ™a s-a exprimat, accidente banale de circulaÈ›ie…
− Ha, ha, ha, È™i încă de trei ori, hi, hi, hi…
− Hai, mai veniÈ›i în apă sau nu? Eu nu vă mai aÈ™tept mult È™i plec în larg.''


Fill îl văzu pe Tenny cum se ridică și întorcându-se spre mare, spuse:


''− Imediat, Lenny, să termin È™i eu È›igara È™i venim…''


După care se aplecă lângă Margaret și pe un ton foarte grav, continuă:


''− Atunci află, tu dragă, regina mea Margot, că iubitul tău, adică onorabilul meu tată, în urma acestor ''banale accidente de circulaÈ›ie'', dumnealui a rămas în cont cu ceva milioane de dolari, È™i ele, respectiv, drăguÈ›ele doamne, adică mama mea È™i mama Lennyei, au putrezit de tot, nereparabil, nerecuperabil È™i iremediabil… Și È™tii de unde a rămas cu milioanele? Nu È™tii!? Păi am să-È›i spun tot eu, Margot dragă, din a-si-gu-ră-ri… din asigurările lor pe viață!''


Vocea lui Tenny dispăru și pe fundal se auzea iarăși doar foșnetul mării. Margaret apăsă pe un buton al telecomenzii și se făcu liniște deplină.
− Acum ai înÈ›eles, de ce banii, au fost motivul meu?
− ParÈ›ial, răspunse Fill.
− Mai târziu, vei înÈ›elege totul.
Apoi, Margaret ridicându-se din fotoliu se îndreptă spre balcon, strecurându-se printre faldurile perdelei. Reveni după câteva secunde și-l informă:
− SoÈ›ul meu nu s-a întors încă È™i nici maÈ™ina cu care a plecat Marck în oraÈ™ nu este în parcare! Foarte bine, putem să vizionăm È™i finalul.
− Există È™i un… alt final? întrebă Fill puÈ›in nedumerit. Am crezut că s-a terminat!
− IniÈ›ial aÈ™a am crezut È™i eu atunci când am văzut prima dată înregistrarea, dar, spre surprinderea mea, după câteva minute a început alt filmuleÈ›. Surpriză însă! De data aceasta vom avea È™i imagini. Te-ai răzgândit, mai vrei gin?
− Nu, mulÈ›umesc! Sifon simplu, È™tii tu, poliÈ›istul!
Margaret zâmbi și îi umplu paharul, apoi în al ei după ce puse un deget de gin, turnă multă apă tonică.
− Rămăsesem acolo, reluă ea arătând cu capul spre fotoliu, eram È™ocată de cele auzite, deoarece nu ascultasem niciodată această înregistrare, iar după audiÈ›ie mă gândeam că zănatecul de Tenny, atunci, aÈ™a ironic cum mi-o spusese, intuise ceva necurat la mijloc È™i bănuia că tatăl său era implicat în ''accidentele banale de circulaÈ›ie''– ca să folosesc termenul lui! − ale celor două soÈ›ii. Dar atunci, pe plajă, eu nu m-am gândit la asta. Recunosc că nu m-a dus mintea să fac legătura între accidente È™i asigurări. Eram foarte îndrăgostită È™i sigură pe mine. Naivitatea tinereÈ›ii își spunea cuvântul, nu? Acum, după trecerea anilor, È™i aflând mai multe amănunte din viaÈ›a lui Elvis, am înÈ›eles ce a vrut să spună atunci Tenny! Deci, cum îți spuneam, continuă Margaret aÈ™ezându-se cât mai comod, ridicându-È™i un picior pe măsuță, fără să-i pese câtuÈ™i de puÈ›in de prezenÈ›a lui sau că fusta i se ridicase foarte mult, rămăsesem aici în fotoliu cu gândurile mele, când a început iarăși un alt filmuleÈ›, din care vei înÈ›elege… avertizarea lui Tenny, semn că nemernicul deÈ™i era într-o situaÈ›ie foarte delicată, adică: È™i ar fi vrut să mă salveze, vorbindu-mi despre asigurări, È™i ar fi vrut să se răzbune… mai È›inea încă la mine È™i…
− Margaret! o întrerupse Fill brusc fixând-o, fiind foarte atent la reacÈ›ia ei: Acum, pe final, È™tiai că eÈ™ti filmată?
Margaret nu rezistă privirii lui directe și ochii îi alunecară într-o parte. Apoi, ca să-și ascundă starea de neliniște pricinuită de întrebarea șoc, se foi în fotoliu și-și trase rochița peste picioare. Dar toate acestea nu-i scăpară lui Fill. Și mai neinspirată, încercă să tragă de timp ducând paharul la gură, mimând că bea, înmuindu-și doar buza superioară în gin, apoi spuse, lăsând paharul pe măsuță:
− Nu, nu È™tiam! De altfel o să vezi că, nepriceputul de operator o să dărâme aparatura È™i imaginea va fi răsturnată, adică noi vom fi filmaÈ›i cu sus-ul în jos. Să nu te sperii, continuă ea zâmbind, când marea o să fie undeva sus în tavan, cu plajă cu tot, iar sub noi – arătă ea spre parchet − va fi cerul în care vom sta cu fotoliile.

- va urma -

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!