poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2018-04-05 | |
Ascultă, bat clopotele, Ioane
auzi în vale, Ion, cum soldatul lovește cu biciul în carnea bărbatului plângând pentru El și cum buciumul sună pe-aici femeile Lui să se pregătească, Ioane, cu-uleiurile pentru ziua de mâine suntem toți nu din lut ci din rănile Lui un pictor nebun un nebun ne-a furat de fapt Răstignirea ori poate nouă nu ne mai vine să credem în sânge și-n pâinea din care El ne-a făcut cu mâinile pe Crucea ce sta... ascultându-l cum suferă Încă bat clopotele, Ioane nu cred că era creștinește însă nu voiam defel să mai moară buciumul mi-L aducea pe colina cu toacă într-o joie de văzut aievea moartea morții și biciul El trist mai curat plin de milă un plâns nesfârșit și cu sângele de tras cerurile până la pământ. Am strigat acestea pe coline odată cu femeia îndepărtată și ruptă ca dalia care a zărit mai întâi cum sulița îi pătrundea Fiului Omului carnea și coasta Nu voiam să se lase am văzut cum pe sus porumbeii se zbăteau pentru Dânsul/ leprosul / fetița / și toaca uleiul cel de Uns Învierea barbaria fiecărei lovituri o simțeam/ și eu eram un fel de păcat/un fel de bolnav să mă vindece/un lepros și aveam nevoie de El e bucium e clopot în ziua cea roșie când clopotul urlă mai sus, pe colină și îmi părea mai palid mai trist trebuia să se odihnească pesemne pe-o piatră/ pe o apă/ pe-o cruce ca un zbor de așezat pe Sus o religie și de adus învierea în casa celor care aveau să-L iubească așa, ca să urci și tu în catedrală pe moarte; și totuși chinul acela extrem să nu îl pricep/ Să nu îl pot da pe treizeci de arginți.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate