poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2011-11-19 | |
. Tăcerea, purtătorul meu de cuvânt.
. Suntem aceiași oameni ca în epoca de piatră, doar confortul interior ni s-a îmbunătățit: am devenit mai nesimțitori. . Câinele-de-lângă-tine latră, câinele-din-tine mușcă. . Dacă vrei să triumfi, învață să te lași învins. . Avem o viață privată de care știe o întreagă lume și care, de cele mai multe ori, ne îngroapă, și avem o viață socială de care știe puțină lume și care ne înalță. . Moșie fără hotar este prostia. . Când te plictisesc ceilalți, viețuiești în universul tău; când ajungi să te plictisești tu însuți, ești mort chiar și în universul tău. . Libertatea se evaluează în grade de dependență; nu te naști cu ea, ci o câștigi prin tine și de la tine. . Încrederea în oameni o capeți începând cu tine însuți. . Libertatea e o pasăre cu o aripă frântă. . Putem uita în viață multe, însă niciodată dorințele neîmplinite. . Ajuns undeva, nu înseamnă ajuns la destinație. . Noi suntem cei care luptăm pentru voi împotriva voastră. . Omul înfumurat e ca un horn înfundat. . Poziția socială nu atestă valoarea omului, îi face însă prețul de piață. . Pentru cei aleși, misiunea lor pe pământ se încheie înainte de a se fi născut. . Libertatea n-o poți captura și nici încătușa; își schimbă mereu chipul și adresa. . Unora le priește și când sunt mieroși în interes personal și când sunt violenți în slujba altora. . Dacă taci și îți vezi de treabă, nu ești bun de nimic; dacă urli și dai cu pietre capeți statut de om respectabil. . Reclama imposturii face mai mult decât modestia virtuții. . O zi pierdută e o zi în care n-ai făcut mult mai mult. . Și la îngeri, tot din complexul de inferioritate se manifestă agresivitatea. . Numai acela care a cunoscut suferința prin boală poate deveni bun, tolerant, înțelept; mai rar, tămăduitorul. . Când cad de la Putere toți pozează în victime și așteaptă nerăbdători ziua răzbunării. . Setea de putere ca și setea de apă; excesul de putere, ca seceta cruntă. . Cât de mulți, proștii au o menire: să-i facă pe cei mai mulți să se creadă inteligenți. . Noi suntem clipa; prostia, eternul. . Îndreptățite elogii ne aducem, mai ales de față cu noi înșine. . Scopul: fructul la care nu ajunge prostul. . Inteligenți inconsecvenți s-au mai văzut, proști inconsecvenți, nu. . Visul ne oferă ceea ce realitatea ne refuză: lucruri pe care niciodată nu ni le-am imaginat ca fiind frumoase. . Prostul: eruditul plin de sine. . Toți pier politic pe limba lor de ticăloși. . Când ajuți pe cineva, preiei asupra ta din suferința aceluia ; și tot așa până ajungi un morman de suferințe și ai nevoie să fii la rândul tău ajutat; viața, jocul de-a suferința. . Prostia are ochi buni, nu și pentru sine. . Un spermatozoid greu găsește drum de a ajunge om, pe când un om are drum liber să ajungă neom. . Boli comune oamenilor și animalelor politice: râie, jigodie, gripă aviară, gripă porcină, tuse măgărească, turbare... . În noroiul moral se murdăresc proștii și se spală deștepții. . Nu există moraliști, ci oameni care vorbesc ceea ce trebuie sau ceea ce nu trebuie. . Tehnologia și progresul: cazmaua și lopata cu care ne îngropăm de vii. . Prostia nu cunoaște eșecul. . Când prostia urlă de durere, până și SMURD-ul îi vine în ajutor.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate